۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
ظرفیت تونل انجماد کشتارگاه طیور همدان به ۴۰ تن افزایش یافت
مدیر امور طیور جهادکشاورزی همدان:

ظرفیت تونل انجماد کشتارگاه طیور همدان به ۴۰ تن افزایش یافت

همدان - مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی همدان از تجهیز کشتارگاه‌های طیور استان به تونل انجماد خبر داد و گفت: ظرفیت تونل انجماد کشتارگاه طیور همدان به ۴۰ تن افزایش یافت.

علیرضا قره‌گوزلو در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به ضرر و زیان ناشی از کرونا به واحدهای مرغداری استان همدان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی مرغداران برای بازار شب عید در استان همدان ۱۷ درصد بیشتر از سال قبل جوجه‌ریزی انجام شد اما با شیوع کرونا و از دست رفتن بازارهای عمده و صادراتی، مرغداران متضرر شدند.

وی با بیان اینکه سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی برای شب عید در استان همدان انجام شده بود، عنوان کرد: جوجه‌ریزی استان همدان زیاد نبود بلکه با توجه به وضعیت بازار برنامه ریزی صورت گرفت.

قره‌گوزلو اظهار کرد: دولت در راستای کاهش ضرر و زیان مرغداران در زمینه خرید مرغ ورود کرد اما محدودیت‌هایی در استان همدان وجود داشت.

مدیر امور طیور سازمان جهادکشاورزی همدان با اشاره به اینکه از شش کشتارگاه موجود در استان تنها دو کشتارگاه دارای تونل انجماد است، گفت: ظرفیت تونل انجماد کشتارگاه همدان به ۴۰ تن و ملایر به ۲۰ تن افزایش یافت.

وی با اشاره به پایین بودن ظرفیت انجماد کشتارگاه‌های همدان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده شش کشتارگاه طیور در استان به تونل انجماد مجهز می‌شوند تا در مواقع اضطراری با مشکل مواجه نشویم.

قره‌گوزلو با تأکید بر اینکه در بحث پرورش طیور فقط واحدهای مرغ گوشتی همدان متضرر شدند، ادامه داد: در بحث پرورش بوقلمون نیز قیمت کاهش داشته و حاشیه سود این واحدها کمتر شده است.

وی افزود: در استان همدان یک واحد پرورش بلدرچین وجود دارد که عمده بازار آن در تهران بوده و تولیدات شترمرغ استان نیز به تهران و سایر استان‌ها ارسال می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد اما بیشترین خسارت مربوط به واحدهای پرورش مرغ گوشتی بوده است.

کد خبر: ۱۷٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha