۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
۳هزار خانه در استان سمنان ساخته می‌شود | ستاد اجرایی به میدان آمد
در گفتگو با خبرنگار بازار مطرح شد؛

۳هزار خانه در استان سمنان ساخته می‌شود | ستاد اجرایی به میدان آمد

سمنان- هاشمی استاندار سمنان با بیان اینکه سهمیه استان در نهضت ملی مسکن، سالی هشت هزار واحد است، گفت: عملیات اجرایی ساخت سه هزار واحد مسکونی در استان آغاز شده است.

سید محمد رضا هاشمی در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه یکی از سیاست‌ها و اولویت‌های مسکن ملی در استان سمنان، تامین زمین است که خوشبختانه در هفت شهرستان استان این امر محقق شد، بیان کرد: یکی از شهرستان‌های استان سمنان با مشکل تامین زمین روبرو بود که بخشی از اراضی مورد نیاز این شهرستان تامین و مابقی نیز در دست تامین است.

وی با بیان اینکه متولی ساخت مسکن ملی در استان سمنان اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان، اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان، شهر جدید ایوانکی و بنیاد مسکن هستند، افزود: این چهار متولی، رسالت نهضت ملی مسکن در سراسر استان سمنان را بر دوش دارند.

۳ قرارگاه به میدان آمدند

استاندار سمنان با بیان اینکه مسکن ملی استان با همکاری به قرارگاه شامل امام حسن(ع) بسیج، بنیاد مسکن و قرارگاه ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) استان سمنان اجرا می شود، گفت: در هفته دولت شاهد کلنگ زنی پروژه ۸۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهرستان شاهرود بودیم که نشان می دهد این طرح با جدیت در دست اجرا است.

هاشمی با بیان اینکه عملیات اجرایی ساخت سه هزار واحد مسکونی در استان سمنان آغاز شده و این موضوع در زمره اولویت های ما در مجموعه مدیریتی استان است، بیان کرد: پیگیری مصوبات سفر حجت‌الاسلام رئیسی با جذب ۹۵ درصدی اعتبارات، اشتغال و مسکن سه رکن اصلی و اساسی مدیریت استان محسوب می‌شود.

متولی ساخت مسکن ملی در استان سمنان اداره کل راه و شهرسازی استان سمنان، اداره کل راه و شهرسازی شرق استان سمنان، شهر جدید ایوانکی و بنیاد مسکن هستند

وی با بیان اینکه در آخرین نشست شورای مسکن استان سمنان موارد خوبی مصوب شده که یکی از آنها تامین آب مورد نیاز عملیات عمرانی ساختمان های نهضت ملی مسکن است، افزود: امیدواریم در هفته آتی شاهد شروع عملیات اجرایی برخی پروژه‌های مسکن ملی در دیگر نقاط استان سمنان را نیز شاهد باشیم.

ساخت ۳۰ هزار خانه در ایوانکی

استاندار سمنان با بیان اینکه پروژه مسکن ملی در ایوانکی متفاوت از دیگر نقاط استان است چرا که این طرح ملی محسوب می‌شود و نه استانی، گفت: قرار است ۳۰ هزار مسکن در این شهر ساخته شود.

هاشمی با بیان اینکه در سال هشت هزار واحد سهمیه استان سمنان در نهضت ملی مسکن است که خوشبختانه عملیات اجرایی سه هزار واحد مسکونی در استان اجرا شده است، گفت: استان سمنان وضعیت خوبی در زمینه نهضت ملی مسکن دارد.

وی با بیان اینکه امیدواریم قبل از پایان سال عملیات ساخت هشت هزار واحد مسکونی در استان سمنان آغاز شود تا بتوانیم واحدهای مسکونی مورد نیاز مردم را تحویل بدیم، افزود: مسکن ملی یکی از طرح‌ها و دغدغه های مهم دولت سیزدهم محسوب می شود که ما هم با جدیت آن را دنبال می کنیم.

مردم وجه اولیه را بپردازند

استاندار سمنان گفت: تعداد زیادی از متقاضیان طرح مسکن ملی آورده اولیه را پرداخت نکرده اند لذا از مردم می خواهیم تا این موضوع را مد نظر قرار دهند تا ما بتوانیم در راستای صدور پروانه ساخت اقدام کنیم.

عملیات اجرایی ساخت سه هزار واحد مسکونی در استان سمنان آغاز شد

هاشمی با بیان اینکه برخی از مردم هستند که توان تامین همان آورده اولیه را هم ندارند، گفت: در دیداری که با رئیس جمهور داشتیم پیشنهاد دادیم که این آورده اولیه برای افرادی که توان پرداخت ندارند، به صورت قسطی باشد و برخی دیگر هم از محل سفر رئیس جمهور به استان، تسهیلات دریافت کنند تا بتوانند خانه دار شوند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم دیگر در موضوع مسکن ملی این است که ما تاکید داریم همه خانه ها با مصالح داخل استان ساخته شوند که بتوانیم از ظرفیت تولیدکنندگان داخل استان نیز بهره بگیریم و هیج مصالحی از خارج استان تامین نشود این امر سبب می شود تا چرخه پول در درون استان حفظ شود.

کد خبر: ۱۷۳٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ف IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
      2 0
      سلام. سمنان خیلی زمین داره . به حدی که میتونن به جای آپارتمان خانه ویلایی بدن