۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
استقبال با گرانی  از شایعه برگشت رنو!
بازار گزارش می دهد

استقبال با گرانی از شایعه برگشت رنو!

ساندرو اتوماتیک و تندر۹۰ پلاس اتوماتیک دو خودرویی هستند که با انتشار خبر احتمالی واردات برند رنو به کشور، افزایش قیمت را طی یک هفته گذشته تجربه کردند.

بازار؛ گروه خودرو: به تازگی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا محمدعلی تیموری با اشاره به بحث سهام ۴۹ درصدی سایپا در شرکت رنوپارس، گفته است؛ «درحال رایزنی برای واردات مگان ۲۰۲۲ و ساندرو به کشور هستیم و مذاکرات مراحل پایانی خود را می گذراند.» با انتشار این خبر به نظر می رسد که سودجویان در بازار فرصت را غنیمت شمارده تا محصولات فعلی برند رنو در بازار را با قیمت بالاتر معامله کنند. این مورد نشان می دهد که افکار سودجویان تحت تاثیر اخبار به سمت فرصت طلبی حرکت می کنند، به نظر می رسد که در صورت تحقق واردات خودرو قیمت برخی از محصولات فعلی در بازار کشور به ویژه برند رنو با کاهش بها چشمگیری مواجه خواهد شد. شاید بهتر باشد دولت سازوکاری را ایجاد کند که واردات به سرعت و زودتر انجام شود:

رنو ساندرو در نسخه اتوماتیک هفته گذشته با بها ۷۲۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شد. اما به تازگی بها این محصول به ۷۲۵ میلیون تومان رسیده است

ساندرو اتوماتیک گران شد

رنو ساندرو در نسخه اتوماتیک یکی از محصولات پر فروش این برند فرانسوی در بازار کشور است. ساندرو در نسخه اتوماتیک در مقطعی که پارس خودرو آن را مونتاژ می کرد، هاچ بک مورد پسند مشتریان داخل کشور بود. ساندرو مذکور در این گزارش طی روزهای گذشته فراز و فرود قیمتی فراوانی را تجربه کرده است. این خودرو هفته گذشته با بها ۷۲۰ میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شد. اما به تازگی بها این محصول به ۷۲۵ میلیون تومان رسیده است. رشد ۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو نشان داده که سودجویان فرصت را غنیمت شمرده تا بها محصولات رنو در بازار را طی روزهای آینده افزایش دهند.

استقبال با گرانی  از شایعه برگشت رنو!

تندر۹۰ پلاس اتوماتیک تا ابتدا ماه جاری در بازار آزاد با بها ۶۴۰ میلیون معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۶۴۵ میلیون تومان رسیده است

تندر۹۰ پلاس اتومات در رشد قیمت

رنو تندر۹۰ پلاس اتوماتیک یکی از سدان های با کیفیت در بازار کشور است، مساله کیفیت سبب شده این محصول پرچمدار صنعت خودرو ایران از نظر رضایت مشتریان باشد. تندر۹۰ پلاس اتوماتیک تا ابتدا ماه جاری در بازار آزاد با بها ۶۴۰ میلیون معامله می شد، اما امروز قیمت این خودرو به بیشتر از ۶۴۵ میلیون تومان رسیده است. رشد ۵ میلیون تومانی قیمت این خودرو در کنار خبر احتمالی واردات رنو به کشور نشان از آن دارد که طی روزهای آینده مشتریان باید انتظار افزایش قیمت این محصول در بازار آزاد را داشته باشند. شاید واردات مدل های جدید رنو سبب شود که قیمت خودروهای فعلی این برند در بازار آزاد کاهش یابد.

استقبال با گرانی  از شایعه برگشت رنو!

وضعیت سایر محصولات رنو

کپچر، داستر، تلیسمان و کولیوس به ترتیب محصولات نیمه اقتصادی و لوکس بازار ایران تا کنون از نظر قیمتی تغییری در بازار آزاد نداشته اند. پارامترهای بازار نشان می دهد این محصولات بیشتر از یک ماه است که قیمتشان در بازار پایدار بوده و اگر سودجویان هدف افزایش بها این محصولات را نداشته باشند، تا زمان واردات ممکن است قیمت خودروهای مذکور تثبیت باشد. از سوی احتمال افزایش خودروهای اقتصادی تر رنو در ایران وجود دارد، زیرا تعداد و تیراژ این محصولات نسبت به خودروهای مذکور در این بخش بیشتر است.

استقبال با گرانی  از شایعه برگشت رنو!

کد خبر: ۱۷۳٬۰۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha