۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۸
عمان اولین مقصد صادرات محصولات فناورانه اردبیل
رئیس پارک علم و فناوری اردبیل خبر داد؛

عمان اولین مقصد صادرات محصولات فناورانه اردبیل

اردبیل - رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: عمان اولین مقصد صادرات محصولات فناورمحور استان اردبیل است که به زودی این صادرات آغاز خواهد شد.

حبیب ابراهیم‌پور در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در بخش صادرات تلاش می‌کنیم تا تجهیزات پزشکی را بعد از اخذ مجوزهای قانونی به کشورهای مختلف نظیر آذربایجان، عمان، عراق و ...، انجام دهیم که این کار به نفع تولیدکنندگان و تلاشگران عرصه محصولات فناورمحور و پزشکی و درمانی استان است.

وی خاطرنشان کرد: شرایط کرونایی فرصتی استثنائی به وجود آورده تا شرک‌های فناور ما محصولات خود را به ویژه ماسک، مواد ضدعفونی کننده، لباس کادر درمانی و سایر تجهیزات مورد نیاز و حتی داروها با پایه گیاهی را به کشورهای هدف صادر کنند تا ارزش افزوده بیشتری را نصیب خود کنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل افزود: علاوه بر این تجهیزات قرار است دستگاه‌های تولید ماسک و سایر تجهیزات بهداشتی – درمانی را نیز به کشورهای هدف با محوریت شرکت‌های فعال در پارک استان صادر کنیم.

۲۸ ایده برتر مورد حمایت جدی هستند

ابراهیم‌پور در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از ششم اسفندماه و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی در حوزه کرونا فراخوان پذیرش ایده خلاقانه در این زمینه منتشر شد که از ۵۲ ایده دریافتی ۲۸ ایده در پارک مورد پذیرش قرار گرفت.
وی بیان کرد: در همین راستا و با کمک شرکت‌های فناور موفق شدیم تا تونل و کابین ضدعفونی کننده، ربات حکیم، ماسک N۹۵، ژل ضدعفونی کننده، شیلد محافظ صورت و ... راه‌اندازی کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: از بین این فناوری‌های جدید و محصولات ارزشمند در مقابله با کروناویروس ربات حکیم جزو ۱۰ گام مهم ایران در مقابله با بیماری کرونا معرفی شده و نام اردبیل در این زمینه به شایستگی درخشیده است.

ابراهیم‌پور به تولید ۷ هزار عدد ماسک N۹۵ به شکل روزانه و تولید ماسک جراحی اشاره و تصریح کرد: تولیدکنندگان ما قراردادهای خوبی را با مجموعه‌های دانشگاهی و بیمارستانی به امضاء رساندند تا این محصولات را بعد از تائید نهایی روانه بازار و مجموعه‌های درمانی و بهداشتی کنند.

وی ادامه داد: به همت شرکت‌های فناور لباس ایزوله مخصوص کادر درمانی به سفارش فوریت‌های پزشکی و یکی از بیمارستان‌های تهران در حال تولید است و سامانه تشخیص بیماری کرونا با اشعه ایکس به جای آزمایش‌های بالینی و در کمتر از یک دقیقه با محوریت پارک علم و فناوری استان اردبیل فعال شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از ساخت دستگاه ضدعفونی کننده ATM و همچنین تولید ماسک حرارتی برای استفاده در بیمارستان‌ها خبر داد و بیان کرد: در بخش دارویی نیز دو دارو با پایه گیاهی در مرحله آزمایش بالینی است که با تائید مجموعه‌های آزمایشگاهی هم شربت گیاهی و هم داروی دیگری که در مرحله اخذ مجوز است، در کاهش انتقال بیماری کرونا راهی بازار خواهد شد.

۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در حمایت از فناوران

ابراهیم‌پور تصریح کرد: ما در اسفند و فروردین‌ ماه بی‌وقفه پارک علم و فناوری استان را مشابه اتاق جنگ  برای کاهش خطر کرونا قرار دادیم تا فناوران با ایده‌های جدید به کمک مردم بیایند تا التهاب کرونا به حداقل برسد.

وی مجاهدت فناوران را در این جبهه سخت در دو ماه اخیر یادآور شد و گفت: ۴۵۰ میلیون تومان در قدم اول در اختیار فناوران قرار دادیم تا تولید محصولات خودشان را با محوریت مقابله با کرونا انجام دهند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از کمک ۱۵۰ میلیون تومانی خیرین در این مجموعه خبر داد و اظهار کرد: در مجموع ۶۰۰ میلیون تومان برای فناوران با ایده‌های جدید مساعدت شده تا نسبت به تولید محصولات متنوع برای مقابله با کرونا اقدام کنیم.

ابراهیم‌پور از اختصاص ۲۰ میلیارد تومان خط اعتباری در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان خبر داد و افزود: دو شرکت دانش بنیان برای جذب این اعتبارات درخواست خود را ارائه کردند که امیدواریم نسبت به جذب ۵ میلیارد تومان از این مبلغ اقدام عملیاتی انجام شود.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از راه‌اندازی خط تولید لیزر تب‌سنج برای تشخیص کرونا خبر داد و گفت: حتی در ایام تعطیلات نوروزی تک تک واحدهای فناور ما با تلاشی مضاعف سعی کردند تا در تولیدات خود مصمم‌تر از گذشته حضور پیدا کرده و ما نیز در پارک با وجود اعلام حضور حداقلی نیروها در ادارات با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ظرفیت همه نیروها در راستای پیشبرد برنامه‌ها استفاده کردیم.

کد خبر: ۱۷٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha