۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
امکان سرمایه گذاری بانکها در شرکتهای دانش بنیان فراهم است
دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور:

امکان سرمایه گذاری بانکها در شرکتهای دانش بنیان فراهم است

دلیری، دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در قانون «جهش تولید دانش بنیان» به بانکها اجازه داده شده که در شرکت‌های دانش بنیان سرمایه گذاری کنند.

به گزارش بازار، علیرضا دلیری دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهارکرد: از آنجایی که شرکت‌های دانش بنیان محصولات جدیدی تولید می‌کنند لذا طبیعی است که در فرآیند تأمین مالی هم ریسک بالایی داشته باشند.

وی شرایط فعلی ارتباط دانش بنیان‌ها با بانکها را نسبت به گذشته بهتر ارزیابی کرد و افزود: بانک‌ها به شرکت‌هایی که ریسک بالاتری دارند توجه کمتری دارند و یا برای تسهیلات دهی به آن‌ها ضمانت نامه‌های قوی تری مطالبه می‌کنند که البته این موضوع در سال‌های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۳ خیلی پررنگ تر بود و معمولاً بانکها تأمین مالی نمی‌کردند.

دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: با تصویب قانون حمایت از دانش بنیان‌ها و تشکیل صندوق نوآوری و شکوفایی، تسهیلات دهی به این شرکت‌ها روان تر شد و به تدریج ترس بانکها هم از ریسک بالای این شرکت‌ها از بین رفت بطوریکه در حال حاضر تسهیلات بانکی به بیشتر شرکت‌های دانش بنیان ارائه می‌شود.

دلیری با اشاره به اینکه حدود ۴۰ درصد از شرکت‌های دانش بنیان با بانکها تعامل دارند گفت: بانک‌ها در این شرکت‌ها با افراد نخبه و دانشگاهی روبرو هستند و بنابراین اعتماد بیشتری نسبت به گذشته دارند.

وی یادآورشد: خوشبختانه در قانون «جهش تولید دانش بنیان» به بانکها اجازه داده شد که در شرکت‌های دانش بنیان سرمایه گذاری کنند و این اتفاق جدید و مثبتی است.

دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهارکرد: ما برای شرکت‌های دانش بنیانی که فاقد تیم اقتصادی بوده و آشنایی با مفاهیم بانکی ندارند دوره‌های‌های آموزشی را برگزار کردیم.

دلیری در مصاحبه با رادیو گفت وگو تأکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان در مرحله توسعه‌ای نیازمند منابع بانکی و وام و تسهیلات هستند و در مرحله اول فقط به یک سرمایه گذاری اولیه نیاز دارند.

کد خبر: ۱۷۳٬۰۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha