۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
بانک‌ها پرداخت تسهیلات رونق تولید را به تاخیر انداخته‌اند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

بانک‌ها پرداخت تسهیلات رونق تولید را به تاخیر انداخته‌اند

اردبیل- پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت: بانک‌ها به بهانه منابع و مصارف، پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی را در استان به تاخیر انداخته‌اند.

حسین پیرموذن در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان های کمتر توسعه یافته نظیر اردبیل از قبل سیاست بانک ها مبنی بر پرداخت تسهیلات با الگوی منابع و مصارف دچار خسران و زیان شده اند و بهتر است دولت سیزدهم این رویه را اصلاح کند.

وی خاطرنشان کرد: هرچند استان اردبیل توانمندی های بسیاری در حوزه های اقتصادی دارد اما در سال های گذشته از سهم منابع ملی در راه اندازی صنایع بزرگ بی بهره بوده و نتوانسته در مسیر پیشرفت و توسعه حرکت کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل افزود: دولت های گذشته در توجه به استان های کم برخوردار و ایجاد عدالت اقتصادی تنها به شعار بسنده کردند اما انتظار می رود در دولت سیزدهم تابوی بی توجهی به استان های محروم شکسته شده و بالاخره اردبیل نیز به جرگه استان های در حال توسعه بپیوندد.

پیرموذن بیان کرد: حتی در توزیع بودجه سنواتی برخی از این استان ها به رغم جمعیت کمتر نسبت به اردبیل تا ۶ برابر از بودجه ملی استفاده می کنند در حالی که اردبیل در این زمینه همچنان در جایگاه های پائین تری قرار گرفته است.

وی با ابراز خرسندی از راه اندازی بسیج تجار و بازرگانان در اتاق های بازرگانی ایران و استان ها تصریح کرد: بسیج با نیت خالص در همه عرصه ها کارنامه درخشانی دارد و قطعا ورود به این عرصه نیز خوش یمن خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌های خوبی بین بسیج و تجار و بازرگانان به امضا رسیده تا این مجموعه در سطح بین المللی به فروش محصولات و رونق تجارت کمک کرده و خلاهای گذشته را جبران کند.

وی افزود: با ورود بسیج به عرصه اصناف آرامش خوبی را در سطح بازار شاهد هستیم و امیدواریم همچنان این روند در اتاق های بازرگانی نیز به آرامش بیشتر اقتصادی و تجاری منجر شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۹۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha