۱۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
بسته سیاسی ویژه برای خرید محصولات دانش بنیان تعریف شود
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های نوین معدنکاری:

بسته سیاسی ویژه برای خرید محصولات دانش بنیان تعریف شود

یزد- رئیس مرکز توسعه فناوری های نوین معدنکاری، خواستار ارائه یک بسته سیاستی خاص همراه با ضمانت اجرایی برای تحریک تقاضا از سوی صنایع و تضمین خرید محصولات دانش بنیان از سوی وزارت صمت شد.

به گزارش خبرنگار بازار، ابوالفضل میرحسینی، شنبه شب در دیدار فعالان اقتصادی شامل صنعتگران، بهره برداران معدنی، اصناف و فعالان حوزه دانش بنیان با وزیر صمت در استانداری یزد، ارائه این بسته حمایتی در کنار به کارگیری نیروهای جوان برای مدیریت صنایع مهم استان را متضمن ریسک در حوزه دانش بنیان و حمایت از سرمایه گذاری در این بخش دانست.

وی خواستار ارائه یک بسته سیاستی خاص همراه با ضمانت اجرایی و تعیین نقش دستگاه ها برای تحریک تقاضا از سوی صنایع و تضمین خرید محصولات دانش بنیان از سوی وزارت صمت شد.

رئیس مرکز توسعه فناوری های نوین معدنکاری با اشاره به سرمایه انسانی، نظام مالی و سرمایه ای به عنوان پایه های اقتصاد دانش بنیان عنوان کرد: به لطف دانشگاه ها از سمت عرضه و دانش پایه ای و تامین نیروی انسانی در این بخش بسیار غنی هستیم.

میرحسینی گفت: در حوزه پایه های نظام مالی و سرمایه ای هم با حمایت هایی از جمله تسهیلات از محل اعتبارات تبصره ۱۶ و ۱۸ است اقدامات موثری صورت گرفته اما هدایت صنایع به سمت استفاده از محصولات شرکت های دانش بنیان بیشترین اهمیت را دارد.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های نوین معدنکاری به دشواری های شرکت های دانش بنیان برای رقابت در مناقصات و دوام یافتن فعالیت ها اشاره کرد و افزود: تمام زیرساخت های لازم برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در استان ایجاد و آماده شده اما ضرورت دارد که مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ادامه داد: اقتصاد دانش بنیان بدون حمایت صنعت و تولید معنایی ندارد همانطور که بسیاری از کشورهای دنیا با تکیه بر واحدهای دانش بنیان، صنایع های تک ایجاد کرده اند و ایجاد صنایع های تک بدون تمرکز بر واحدهای دانش بنیان، چیزی جز شعار نیست.

میرحسینی به آئین نامه حمایت از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و خواستار اجرای آن به نحو احسن برای تحقق شعار سال یعنی اشتغالزایی و تولید و اقتصاد دانش بنیان شد.

کد خبر: ۱۷۲٬۹۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha