۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۱
بالون ارتباطی مرز مهران وای فای رایگان ارائه می کند

بالون ارتباطی مرز مهران وای فای رایگان ارائه می کند

در نشست همگام با اربعین همراه با فناوری مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت : ما ۳۸ سایت سیار اپراتورهای همراه را برای بهبود کیفیت ارتباطات در اطراف مرزها فراهم کرده‌ایم.

به گزارش بازار، نشست «همگام با اربعین همراه با فناوری» با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این نشست، مسئولان ۱۸ شرکت و نرم‌افزار، خدمات خود را برای زائران اربعین از جمله حمل و نقل، خدمات مکالمه و پزشکی و سلامت ارایه کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران خواست بسته فناورانه خدمت در اربعین را هرچه سریعتر به زائران اربعین معرفی کند.

عیسی زارع پور در نشست همگام با اربعین؛ همراه با فناوری که با حضور صاحبان شرکت ها و سکوهای فعال در خدمات رسانی اربعین برگزار شد افزود: اربعین رویدادی بین المللی و راهبردی است و امسال دولت تمام‌قد، همه ظرفیت هایش را پای کار آورده است تا سفر برای زائران تسهیل شود.

وی گفت: امسال با یکسری خدمات فناورانه ظرفیت‌های مردمی را انسجام می بخشیم که اثربخشی آن افزایش پیدا کند.

زارع پور افزود: سال های گذشته انتظار اصلی بحث تامین اینترنت و رومینگ بود اما امسال ظرفیت‌های خوبی در حوزه خدمات فناوری اطلاعات وجود دارد که اگر همه این سکوها و نرم افزارها یکپارچه شوند خدمات بهتر و منسجم تری ارائه می‌شود.

وی گفت: ما البته امسال برای مسیر نجف تا کربلا تصمیم داشتیم فیبر نوری بکشیم که در مذاکرات با دولت عراق به نتایج قابل توجهی نرسیدیم و امیدواریم در سال آینده محقق شود.

وی گفت: ما از همه رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما می‌خواهیم که خدماتی را که امروز این شرکت‌ها اعلام کردند به اطلاع زائران اربعین برساند و حتماً بروشوری آماده و در مرزها میان زائران توزیع شود.

در این مراسم مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت هم گفت : ما ۳۸ سایت سیار اپراتورهای همراه را برای بهبود کیفیت ارتباطات در اطراف مرزها فراهم کرده‌ایم.

لاجوردی افزود : بالون ارتباطی مرز مهران هم وای فای رایگان ارائه می کند و در مسیر نجف تا کربلا هم ارتباطات رایگان در برخی موکب ها برقرار خواهد شد اما بحث رومینگ همچنان فعال است و هزینه دارد.

مدیرعامل شرکت ملی پست ایران هم گفت :ما خدمتی تحت عنوان، پست یافته را در قالب ۷ پایگاه شامل سه پایگاه در نجف و چهار پایگاه در مسیر نجف به کربلا طراحی کرده‌ایم که ۶۰۰ نفر از همکاران پستی حضور دارند و اگر زائران ایرانی مدارکشان گم شد آن را به دست صاحبانشان می رسانند.

محمود لیایی افزود : برای کسانی هم که برگه های تردد خروج موقت صادر می‌شود، تصمیم گرفته شد ۲۴ تا ۷۲ ساعت به صورت رایگان به دستشان برسانیم.

کد خبر: ۱۷۲٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha