۱۴ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
اجرای حکم ۷۶ مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی همدان
فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی همدان خبر داد:

اجرای حکم ۷۶ مورد تخریب ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی زراعی همدان

همدان - فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان همدان از اجرای ۷۶ مورد احکام جدید قضائی قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز در راستای حفظ اراضی زراعی استان خبر داد.

به گزارش بازار، حسن جعفری جوزانی اظهار کرد: در راستای اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات و با عنایت به صدور احکام قطعی از سوی مقامات قضائی و به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی و باغات، به منظور جلوگیری از خردشدن اراضی کشاورزی و برخورد با تغییر کاربری‌های غیرمجاز اقدامات خوبی انجام شده است.

وی گفت: در همین راستا مردادماه سال جاری ۷۶ مورد احکام جدید قضائی قلع و قمع ساخت و ساز غیرمجاز در راستای حفظ اراضی زراعی اجرا شده که یک هکتار از اراضی کشاورزی استان به حالت قبل برگشته است.

فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه هر نوع تغییر کاربری اراضی کشاورزی و ملی برای ساخت و ساز بدون اخذ مجوزهای قانونی ممنوع است، افزود: ۳۳ مورد از این احکام در شهرستان همدان و ۱۶ مورد در شهرستان ملایر بود که بیشترین تغییر کاربری‌ها را داشتند.

وی با بیان اینکه مشارکت و نظارت عمومی مردم استان، بهترین و مؤثرترین راه برای حفاظت از سرمایه‌های ملی و جلوگیری از به مخاطره انداختن امنیت غذایی کشور است، گفت: از مردم استان درخواست می‌کنیم در شناسایی و تغییرکاربری‌های غیرمجاز اراضی زراعی ما را یاری کنند.

جعفری جوزانی یادآور شد: سامانه تلفنی ۱۳۱ با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی در راستای پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی زراعی و باغی راه اندازی شده و آماده دریافت هر اخبار و اطلاعات مردمی در این خصوص است

کد خبر: ۱۷۲٬۸۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha