۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
شناسایی هزار و ۴۵۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در جنگل های مازندران
رئیس ستاد مبارزه بامفاسد اقتصادی ریاست جمهوری مطرح کرد؛

شناسایی هزار و ۴۵۰ فقره ساخت و ساز غیرمجاز در جنگل های مازندران

ساری- رئیس دبیرخانه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به وجود هزار و ۴۵۰ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز جنگلی در مازندران خواستار تعیین تکلیف آن شد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا یزدی عصر شنبه در نشست کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری در استانداری مازندران با بیان این که پنجره واحد زمین در استان مازندران راه اندازی می شود، استفاده از ماهواره خیام را برای رصد عرصه های طبیعی از جمله طرح ها ذکر کرد و گفت: این ماهواره در مازندران به کارگیری می شود.

وی تعیین تکلیف پرونده های ساخت وساز غیرمجاز در عرصه های جنگلی مازندران را ضروری دانست و گفت: هزار و ۴۵۰ پرونده ساخت و ساز غیرمجاز تعیین تکلیف نشده در عرصه های طبیعی و جنگلی مازندران وجود دارد.

وی پیگیری و اجرای مصوبات کارگروه فراقوه ای مقابله با مفاسد اقتصادی را لازم دانست و گفت: همچنین طرحی در حال تهیه است تا با افراد و شخصیت هایی که با توصیه نامه مانع اجرای قانون جنگل خواری می شوند، مقابله کرد.

عباسعلی نوبخت رئیس سازمان جنگل ها نیز پایش عرصه های جنگلی را برای مبارزه با زمینخواری ضروری برشمرد و گفت: تقویت و توانمندسازی جوامع محلی نیز راهکاری مناسب برای پیشگیری از تخلفات است.

وی ادامه داد: عرصه های طبیعی نیازمند نگاه و حمایت ملی و استانی است و باید طرح های نظارتی و بازرسی را برای مقابله با زمینخواری در استان های شمالی تقویت کرد.

کد خبر: ۱۷۲٬۸۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha