۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۷
۵۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در بیرجند پرداخت شد
فرماندار بیرجند:

۵۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در بیرجند پرداخت شد

بیرجند - فرماندار بیرجند از پرداخت ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل روستایی و عشایری استان طی سال گذشته خبر داد.

 به گزار خبرنگار بازار، علی ناصری ظهر شنبه در دیدار با نماینده منتخب مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس که در محل فرمانداری بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: در بحث سرشماری در شهرستان بیرجند با یک کم شماری مواجه هستیم.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه در منطقه حاجی آباد در سرشماری هزار و ۸۰۰ نفر جمعیت ثبت شده است، بیان کرد: خانوارهای تحت این منطقه از طریق کد ملی در خانه بهداشت ۱۲ هزار نفر است.

وی با اشاره به وجود  ۳۰۳ روستای دارای سکنه در شهرستان بیرجند عنوان کرد: ۱۶۱ روستای شهرستان بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه ۱۴۲ روستای زیر ۲۰ خانوار جمعیت است، تصریح کرد: ۳۹درصد مشاغل شهرستان در بخش های خدماتی، ۳۲درصد کشاورزی و ۲۸.۵ درصد در بخش صنعت است.

 وی نرخ بیکاری شهرستان را ۱۱.۴ درصد اعلام کرد و افزود: خوشبختانه در حوزه اعتبارات اشتغال موفق عمل شده و کمیته امداد بیرجند ۱۰۰ درصد اعتبارات خود اشتغالی را در سال گذشته جذب کرده است.

ناصری با بیان اینکه در حوزه پرداخت تسهیلات به مددجویان بهزیستی البته مشکلاتی وجود دارد، ادامه‌ داد: برخی از مددجویان تحت پوشش بهزیستی به واسطه ناتوانی و مسائل جسمی امکان هر نوع کار کردن را ندارند و قانون نیز امکان اعطای تسهیلات را به سرپرست او و یکی از اعضای خانواده‌اش را نمی‌دهد.

فرماندار بیرجند با اشاره پرداخت تسهیلات به ۴۰۰ طرح اشتغال زایی روستایی و عشایری در شهرستان بیرجند طی سال گذشته گفت: ۵۷ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده است.

 به گفته وی شهرستان بیرجند در زمینه مشاغل روستایی و عشایر رتبه نخست را کسب کرده است.

ناصری از پرداخت دو هزار و ۴۰۰ فقره تسهیلات طی سال گذشته در بیرجند خبر داد و افزود: مجموع تسهیلات بیش از ۱۶۰ میلیارد تومان بوده است.

کد خبر: ۱۷٬۲۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha