۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۶
آسان‌سازی تشریفات اداری برای توسعه روابط تجاری با عمان
در همایش معرفی فرصت‌های تجاری عمان مطرح شد

آسان‌سازی تشریفات اداری برای توسعه روابط تجاری با عمان

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان می‌گوید: بسیاری از تشریفات اداری مانند ثبت شرکت‌ها و صدور روادید میان ایران و عمان آسان‌سازی شده تا زمینه برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری دو کشور فراهم شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، علی‌اصغر جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان توانسته است علاوه بر همکاری با اتاق تجارت عمان، ارتباط بسیار وسیعی با فعالان و مراکز اقتصاد این کشور برگزار کند.

جمعه‌ای در همایش معرفی فرصت‌های تجاری عمان افزود: با همکاری اتاق‌های مشترک برنامه منظم و مدون برای اعزام هیات‌های تجاری به وجود آمده و بر همین اساس اعزام تیم تجاری به‌صورت برنامه‌ریزی به کشورهای هدف انجام خواهد شد.

رئیس اتاق سمنان ادامه داد: سعی بر این دارم اطلاعات مهم اقتصادی کشور عمان برای فعالان اقتصادی استان سمنان به اشتراک گذاشته شود تا اعزام هیات تجاری استان به عمان تأثیر مناسب داشته باشد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان نیز در این همایش گفت: در این همایش سعی داریم تصویری روش از تجارت و اقتصاد عمان ارائه کنیم و بدانیم توانمندی‌های صنعتی و معدنی استان سمنان با چه تنوع کالایی می‌تواند در بازار این کشور رونق داشته باشد.

محسن ضرابی افزود: عمان زیرساخت‌های تجاری شامل مناطق اقتصادی و بنادر منحصربه‌فردی دارد اما باوجود روابط بسیار خوب جمهوری اسلامی ایران با این کشور، در این سال‌ها نتوانسته‌ایم حجم روابط تجاری مطلوبی با این کشور داشته باشیم.

ضرابی ادامه داد: تلاش شده است بسیاری از تشریفات اداری همانند ثبت شرکت‌ها، صدور روادید و پروازهای فی‌مابین دو کشور را برقرار و آسان کنیم و در حال حاضر خط منظم کشتیرانی با این کشور برقرار است.

وی گفت: با توجه به مراودات تجاری این کشور با ۱۶ کشور عربی آفریقایی و قراردادهای تجارت آزاد با این کشورها، این امکان برای تولیدکنندگان ایرانی فراهم است تا تجارت گسترده‌ای با این کشور داشته باشند.

کد خبر: ۱۷۲٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha