۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۸
راهنمای سفر به بهترین شهرهای عمان

راهنمای سفر به بهترین شهرهای عمان

کشور عمان یکی از کشورهای زیبا و کوچک حاشیه خلیج فارس است که مقصد و انتخابی مناسب برای تجربه یک سفر تفریحی، در بین کشورهای عربی محسوب می‌شود.

به گزارش بازار، کشور عمان یکی از کشورهای زیبا و کوچک حاشیه خلیج فارس است که مقصد و انتخابی مناسب برای تجربه یک سفر تفریحی، در بین کشورهای عربی محسوب می‌شود. کشور سلطان نشین عمان، پنج شهر پرجمعیت دارد که مسقط پایتخت، بزرگترین و تاریخی‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. اما در سفر و گشت‌وگذار در شهرهای مختلف این کشور، با چه اماکن، مناظر یا پدیده‌هایی روبرو خواهید بود؟

در این مطلب قصد داریم به معرفی برخی از جذابیت‌های شهرهای کشور عمان بپردازیم. پس قبل از اقدام برای اخذ ویزای عمان، برای آشنایی با این کشور، این مطلب را مطالعه نمایید.

راهنمای سفر به بهترین شهرهای عمان

در سفر عمان به چه شهرهایی سر بزنید!

از سواحل بکر و دست‌نخورده و وادی‌های فیروزه‌ای، تا بازدید دژها و استحکامات تاریخی و شرکت در انواع رویدادها و برنامه‌های سافاری و بسیاری دیگر از جاذبه‌های گردشگری، در کشور عمان برای شما فراهم شده است. اگرچه کشور عمان به عنوان مقصد اول گردشگری در منطقه بشمار نمی‌آید، اما پتانسیل خوبی برای تجربه یک سفر دلچسب به یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس دارد.

اما در ادامه به معرفی و شرح جزئیات گردشگری برخی از شهرهای معروف و محبوب این کشور که جاذبه‌های متنوعی برای ارایه دارند و انتخاب بسیاری از گردشگران از سرتاسر دنیا محسوب می‌شوند، خواهیم پرداخت.

راهنمای سفر به بهترین شهرهای عمان

مسقط، پایتخت عمان با قلعه‌های تاریخی و سواحل زمردی

مسقط پایتخت عمان به عنوان یک پیوند و پل تجاری بین شرق و غرب شناخته می‌شود. توقفگاه اصلی بسیاری از سفرهای دریایی و کشتی‌های تجاری است. این شهر با بافتی در هم‌تنیده از سنت عربی و مدرنیته، ساختاری خاص و منحصربه‌فرد در میان دیگر شهرهای این کشور دارد. برای تجربه یک سفر تفریحی در این شهر، سواحل آبی، ورزش‌ها و تفریحات ساحلی، گزینه اول شما خواهند بود.

کشور عمان برای ترویج فرهنگ و گردشگری در این شهر، بر توسعه موزه‌ها، اماکن تاریخی و استراحتگاه‌های مجلل تمرکز کرده و گزینه‌هایی مانند خانه اپرای سلطنتی، مسجد جامع سلطان قابوس، بازارهای پرجنب و جوشی مثل موترا و گزینه‌های متعدد دیگری پیش روی مسافران قرار داده است.

همچنین مرکز کنوانسیون و نمایشگاه‌های عمان نیز میزبان رویدادهای بین‌المللی متنوعی در طول سال است و آماده میزبانی و پذیرایی از بسیاری گردشگران از سراسر دنیاست. برای شرکت در نمایشگاه‌های این کشور تنها کافیست برای صدور ویزای عمان اقدام کنید.

صلاله، با مناظری سرسبز و بکر

صلاله پایتخت منطقه ظفار بشمار می‌رود و بواسطه باران‌های موسمی در این منطقه، بستر و پوششی سرسبز در دل منطقه کویری دارد. از مناطق سرسبز و کوه‌های جبل القره گرفته تا سواحل شنی سفید مثل ساحل المغسیل، علاقمندان به طبیعت و مناظر طبیعی را شیفته خود خواهد نمود. انواع فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی مثل جشنواره‌های فرهنگی و موسیقی در این شهر نیز به معرفی فرهنگ عربی می‌پردازند.

این منطقه که یکی از مراکز معروف تجارت کندر بشمار می‌رود، در پارک باستان‌شناسی البالید و موزه سرزمین کندر، به معرفی این عرصه پرداخته است. صلاله با اتخاذ سیاست گردشگری پایدار، همواره در حال گسترش زیرساخت‌های گردشگری و اقامتگاه‌های بروز خود است تا روز به روز بستری مناسب‌تر برای تجربه گردشگری برای بازدیدکنندگان در این شهر فراهم کند.

نیزوا، شهری باستانی در دل مرتفع‌ترین کوه‌های عمان

شهر نیزوا به "مروارید اسلام" معروف است و دومین مقصد گردشگری محبوب عمان بشمار می‌آید. این شهر تنها چند ساعت با مسقط فاصله دارد و به عنوان مرکز فرهنگی عمان شناخته می‌شود. قلعه و سوق نیزوا و جبل اخدر از جمله اماکن برجسته این شهر بحساب می‌آیند و با معماری تاریخی و بازاری پر جنب و جوش، به جاذبه‌های اصلی این شهر مبدل شده‌اند. صنایع دستی این شهر و جواهرات نقره آن نیز در این کشور مشهور هستند.

این شهر تاریخی زمانی مرکز تجارت، آموزش، مذهب و هنر در منطقه بوده است. اما بواسطه بافت طبیعی و کشاورزی نیز، مناظری زیبا و چشم‌نواز دارد و به عنوان ورودی کوه‌های الحجر، منطقه‌ای مناسب برای گردشگران و دوست‌داران طبیعت نیز محسوب می‌شود.

سوهار، زادگاه سندباد

سوهار شهری بندری است که با افسانه سندباد و به عنوان زادگاه او شناخته شده است. شهری بندری که ریشه‌های میراث دریایی عمان در آن یافت می‌شود. قلعه سوهار، مراکز خرید، زیباترین سواحل عمان و سوق‌ها و بناهای تاریخی که گویای تاریخ و فرهنگ غنی این شهر در کشور عمان هستند. در آنسوی شهر و در مقابل سواحل نیلگون آن، به بیابان‌ها و دشت‌های بکر خواهید رسید. این پدیده خود به یکی از جاذبه‌ها و شگفتی‌های دیدنی شهر سوهار تبدیل شده است.

رستاق، با چشمه‌های آب گرم شفابخش

شهری در عمان که بافت و جذابت دنیای قدیم این کشور را در خود حفظ کرده است. این شهر در ضلع غربی کوه‌های حجاز واقع شده و پوشیده از باغستان‌های مختلف است. شهر رستاق با خرما و عسل باکیفیتش در عمان شناخته می‌شود. اولین پایتخت کشور عمان که بناها و سازه‌های تاریخی مختلفی در دل خود دارد و ارزش بازید از شهر را دوچندان می‌کند. ترکیبی از بافت و معماری سنتی و جدید که اماکن ثبت شده متنوعی در فهرست آزمایشی یونسکو دارد.

خصاب، سرزمین چشم‌اندازها

شهری آرام و دور از هیاهو با سواحلی چشم‌نواز و زیبا است که مکانی مناسب برای علاقمندان به سفر به سواحل بکر و کم رفت و آمد بشمار می‌رود. سواحل و آب‌دره‌های خصب منطقه مسند که گردش و سفر دریایی را برای مسافران فراهم می‌کند. غواصی، بازدید از مرجان‌های دریایی و زیستگاه جانداران دریایی، از جمله جاذبه‌های دیگر گردشگری این منطقه بشمار می‌آیند، اما گزینه‌های دیگری نیز پیش روی شما خواهد بود.

بازدید از خانه‌های قدیمی در شهرهای متروکه نزدیک خصب، که توسط ساکنان محلی آن مراقبت و نگهداری می‌شوند. شهری جذاب و متفاوت از دیگر شهرهای عمان که قطعا ارزش سفر و بازدید را دارد.

دریافت ویزای عمان در فلای‌تودی

اگر قصد سفر به عمان را دارید می‌توانید در سایت یا اپلیکیشن فلای‌تودی برای دریافت ویزای عمان، خرید بلیط هواپیما عمان، رزرو هتل، تهیه تور، تهیه بیمه مسافرتی و ... اقدام کنید. همچنین اگر قصد سفر داخلی با قطار را دارید، می‌توانید برای تهیه بلیط قطار در فلای‌تودی اقدام کنید. این شرکت با ارائه خدمات باکیفیت و پشتیبانی ۲۴ ساعته در هفت روز هفته به شما کمک می‌کند سفری راحت و خاطره‌انگیز به هر نقطه از جهان را تجربه کنید.


 

کد خبر: ۲۸۱٬۴۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha