۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴
رشد تولید لوازم خانگی در ایران
وزیر صمت خبر داد:

رشد تولید لوازم خانگی در ایران

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: کشور در زمینه‌های تولید فولاد، مصالح ساختمانی و لوازم خانگی رشد تولید را پس از سال‌ها تجربه می‌کند.

بازار; گروه صنعت: بر اساس این گزارش، سیدرضا فاطمی امین در حاشیه دیدار با مراجع عظام تقلید با اشاره به رشد چشمگیر تولید در چهار ماهه نخست سال جاری، اظهار کرد: امروز کشورمان در زمینه‌های تولید فولاد، مصالح ساختمانی و لوازم خانگی رشد تولید را پس از سال‌ها تجربه می‌کند.

وی با با اشاره به رسانه‌ای شدن تخلفات فولاد مبارکه، افزود: کارشناسان ما در حال بررسی این موضوع هستند، اما همه این مسائل که اعلام شده تخلف نبوده و البته به دنبال راهکاری هستیم که در زمینه برخورد قاطع با افراد خاطی تمهیداتی بیندیشیم که دیگر شاهد چنین تخلفاتی نباشیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: همچنین در خصوص صادرات هم سال گذشته نسبت به سال ۹۹، ۴۰ درصد رشد داشته‌ایم و در چهار ماه اول هم نسبت به پارسال ۲۰ درصد رشد را تجربه کرده‌ایم.

فاطمی امین ادامه داد: در زمینه زیرساخت‌ها برای تولید و صادرات اصلاحات اساسی و زیربنایی صورت گرفته و پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده در حوزه صنعت تحولات زیادی داشته باشیم.

وی با اشاره به آغاز سیر نزولی کاهش قیمت‌ها در کشور اضافه کرد: با راه اندازی سایت قیمت کالاها هم اکنون ۵۴ هزار قلم محصول در سایت وزارت صمت بارگذاری شده که از گرانفروشی و ارائه قیمت‌های مختلف جلوگیری خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: در زمینه پیشگیری از احتکار نیز سامانه جامع تجارت برای اشراف و رصد موجودی انبارها راه‌اندازی شده که این سامانه نیز از احتکار کالا جلوگیری کرده است.

فاطمی امین با اشاره به اینکه یکی از مشکلات تولیدکنندگان سرمایه در گردش است و در جایی هم برخی تسهیلات در جای خود صرف نمی‌شود افزود: برای حل این مشکل نیز از این پس تسهیلات به جای واریز به حساب تولیدکننده به حساب فروشنده کالا واریز خواهد شد تا از تخلفات احتمالی جلوگیری شود./ پایگاه اطلاع رسانی دولت

کد خبر: ۱۷۲٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha