۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
گردشگران خارجی برای خراسان جنوبی ۱۰ میلیارد تومان عواید اقتصادی  به همراه داشتند
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:

گردشگران خارجی برای خراسان جنوبی ۱۰ میلیارد تومان عواید اقتصادی به همراه داشتند

بیرجند-معاون گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال هزار و ۵۸۵ گردشگر خارجی وارد استان شدند، گفت: گردشگران خارجی برای خراسان جنوبی ۱۰ میلیارد تومان عواید اقتصادی داشتند.

مرتضی عربی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در دو سال گذشته به واسطه شیوع کرونا و برخی از محدودیت‌ها در حوزه گردشگری، سفر گردشگران خارجی به استان ها و از جمله خراسان جنوبی صورت نمی گرفت.

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: اما در سال جاری با توجه به کاهش شیوع کرونا و واکسیناسیون عمومی شاهد حضور گردشگران و بازدید آنان از مناطق مختلف خراسان جنوبی بودیم.

عربی ادامه داد: از ابتدای سال جاری هزار و ۵۸۵ گردشگر خارجی وارد خراسان جنوبی شدند.

وی با اشاره به اینکه این گردشگران بیشتر از کشورهای آلمان، فرانسه، هلند، لهستان و بلژیک بودند، گفت: این گردشگران از شهرهای طبس، فردوس، خوسف، بیرجند، نهبندان سرایان و بشرویه بازدید کردند.

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی اظهار کرد: گردشگران از جاذبه هایی چون باغ گلشن، روستای اصفک، بافت تاریخی دیهوک، روستای دهسلم، بافت تاریخی شهر بیرجند، کویر سه قلعه و مهمتر از همه از میراث طبیعی ثبت شده جهانی یعنی بیابان لوت بازدید کردند.

عربی با اشاره به اینکه براساس محاسبه سازمان جهانی گردشگری هر گردشگر ۲۰۰ دلار در کشور مقصد هزینه می کند، گفت: بر همین اساس سود و عواید اقتصادی حضور گردشگران خارجی در خراسان جنوبی از ابتدای سال ۱۰ میلیارد تومان بوده است.

وی یادآور شد: با توجه به کاهش شیوع کرونا با برنامه ریزی منسجم و تبلیغ جاذبه های گردشگری خراسان جنوبی می توانیم گردشگر خارجی بیشتری را جذب کنیم.

معاون گردشگری، سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی با جاذبه های طبیعی و تاریخی متعدد که بسیاری از آنان چون باغ و عمارت تاریخی اکبریه، بیابان لوت، قنات بلده و ... ثبت جهانی شده، پتانسیل بسیاری خوبی برای حضور گردشگران خارجی و در نهایت ارزآوری برای کشور دارد.

کد خبر: ۱۷۲٬۶۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha