۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۱
مشاوران املاک اردبیل ساماندهی می‌شوند| تجهیز بنگاه داران به بارکدخوان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

مشاوران املاک اردبیل ساماندهی می‌شوند| تجهیز بنگاه داران به بارکدخوان

اردبیل- ناصری راد، رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: تلاش بر این است تا مشاوران املاک در سامانه طراحی شده شناسایی و سازماندهی آن‌ها به درستی انجام شود.

مسعود ناصری راد در گفت‌و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: سامانه بارکدخوان زمینه شناسایی و استمرار فعالیت مشاوران املاک دارای مجوز را فراهم کرده تا با مشاوران املاک غیرمجاز نیز برخورد قانونی انجام شود.

وی تصریح کرد: در قالب این سامانه سعی بر این است تا فعالیت مشاوران املاک در حوزه‌های مختلف مورد رصد و پایش قرار گیرد تا جلوی آشفته‌ بازار مسکن، زمین و دلالی‌های احتمالی گرفته شود.

رئیس اتاق اصناف اردبیل گفت: مراجعه به مشاوران املاک از طریق این بارکدخوان می‌توانند به استعلام از فعالیت قانونی و یا غیرقانونی مشاوران املاک اقدام کرده و به سرعت در جریان فعالیت قانونی آنها قرار گیرند.

ناصری راد افزود: در قالب سامانه «ایران اصناف» نیز این شناسایی و استعلام دقیق امکان‌پذیر است و ما آمادگی داریم از طریق اتحادیه مشاوران املاک، صدور پروانه را با کسب اطلاعات دقیق برای مشاوران املاک متقاضی انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سالانه بخش زیادی از پرونده‌های مربوط به زمین و مسکن به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود که برای کاستن از حجم پرونده‌های ورودی در این زمینه به مراجع قضایی باید ساماندهی مشاوران املاک را انجام داده و با دقت و کنترل بیشتر جلوی مفسده را بگیریم.

ناصری راد اضافه کرد: در بحث پیش‌ فروش ساختمان‌ها نیز با اجرایی شدن این قانون جلوی تخلفات گرفته می‌شود و افراد با احراز شرایط خاص می‌توانند به پیش فروش ساختمان‌ها اقدام کرده و ثبت اطلاعات را در دفترخانه رسمی انجام دهند.

وی بیان کرد: تلاش بر این است تا با یک اقدام و حرکت مناسب زمینه و بستر قانونی در فعالیت‌های مشاوران املاک فراهم آید.

کد خبر: ۱۷۲٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha