۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
اپلیکیشن برای ارتباط کشاورزان هندی به زنجیره تأمین
با همه گیری کروناویروس انجام شد

اپلیکیشن برای ارتباط کشاورزان هندی به زنجیره تأمین

در شرایط فعلی و همه گیری کوئید ۱۹، کشاورزان به دنبال تهیه بذر، کود و غیره از بازار هستند. از این رو برای تسهیل در تحویل به موقع محصول با بهترین قیمت ممکن، یک مدیریت زنجیره تأمین ضروری است.

کلید = زنجیره تامین- هند- اپلیکیشن-کروناویروس-کووید 19-Kisan Sabha

فرحنازسپهری، خبرگزاری بازار - براساس گزارشی که در سایت «د هیندو بیزنس لاین» ارایه شده است: پژوهشکده مرکزی تحقیقات (CRRI) از آزمایشگاه سی اس ای ار (CSIR )، برای حل مشکلات مربوط به زنجیره تأمین محصولات کشاورزی، اپلیکیشن به نام کیسان سبحا (Kisan Sabha) ارایه کرده است. این برنامه به تازگی از راه دور توسط مدیرکل، شورای تحقیقات کشاورزی هند، ایکار( (ICAR) و دبیر، دپارتمان تحقیقات و آموزش کشاورزی (DARE)، راه اندازی شده است. هدف اصلی اپلیکیشن کیسان صبحا، اتصال کشاورزان به سیستم مدیریت زنجیره تامین و حمل و نقل باری است.

دکترموهپترا از شورای تحقیقات علمی و صنعتی ( CSIR)، از این برنامه به عنوان یک راه حل برای کشاورزان، حمل و نقل و سایر نهادهای درگیر در بخش کشاورزی یاد کرد. وی همچنین پیشنهاد داد که ایکار، می تواند با همکاری CSIR از شبکه گسترده مرکز توسعه کشاورزی در کشور برای اجرا استفاده کند.
دکترشکر سی. مند، مدیرکل CSIR و دبیر، دپارتمان تحقیقات علمی و صنعتی ((DSIR)، نیز خاطرنشان کرد: توسعه و راه اندازی این برنامه تعهد شورای تحقیقات علمی و صنعتی، را در پشتیبانی از کشاورزان در کشور در این شرایط بحرانی نشان می دهد. با وجود  این شرایط کشور ما مشتاقانه منتظر همکاری با ایکار، صنعت، شرکتهای کوچک متوسط، کامیون داران و جامعه کشاورزی و همه ذینفعان هستیم تا این ابتکار را به پیش ببریم.  

دکتر ساتیش چاندرا، مدیر پژوهشکده مرکزی تحقیقات ( (CSIR-CRRI)، خاطرنشان کرد: از آنجا که بازار کلی کشاورزی به خوبی ساماندهی نشده است و بسیاری از محصولات از بین می روند و یا با نرخ های بسیار پایین به فروش می رسند، برای حل این مساله یک مطالعه اولیه دقیق انجام شد که در آن با ۵۰۰ کشاورز مصاحبه و بررسی ۶ روزه با نمایندگی ها، بخشهای حمل و نقل و کشاورزان در بزرگترین بازار عمده فروشی کشاورزی آسیا، آزادپور مندی (Azadpur Mandi) برای درک مسائل و شکاف های مختلف در محیط فعلی انجام شد وبر اساس این مطالعه و وضعیت فعلی حاکم، برنامه کیسان سبحا  (Kisan Sabha) توسعه داده شد.

این اپلیکیشن برای همه واحدهای مرتبط با کشاورزی می تواند سودمند باشد، چه برای کشاورزان و چه فروشندگان محصولات که به تعداد بیشتری از کشاورزان یا کامیون دارانی نیاز دارند همچنین برای افراد در بخش خدمات کشاورزی مانند فروشندگان کود / سموم دفع آفات مفید است، که می توانند برای ارایه  خدمات خود، به کشاورزان بیشتری دسترسی پیدا کنند.  
همچنین برای کسانی که با فروشگاه های سردخانه یا انبار مرتبط هستند می تواند کاربرد داشته باشد. این برنامه همچنین بستری را برای افرادی که می خواهند مستقیم از کشاورزان خریداری کنند، فراهم می کند. برنامه شش ماژول اصلی دارد که از کشاورزان، نمایندگی های بازار محصولات کشاورزی، حمل و نقل، اعضای هیئت مدیره بازار محصولات کشاورزی، ارائه دهندگان خدمات و مصرف کنندگان پشتیبانی می کند.

این برنامه با هدف به حداقل رساندن دخالت واسطه ها و ارتباط مستقیم با خریداران نهادی، اقتصادی ترین و به موقع ترین پشتیبانی لجستیکی را به کشاورزان ارایه داده و حاشیه سود آنها را افزایش می دهد. همچنین با مقایسه قیمت ها در نزدیکترین بازار کشاورزی، رزرو وسیله نقلیه حمل بار با کمترین هزینه در تهیه بهترین نرخ بازار محصولات زراعی کمک خواهد کرد و از این طریق بیشترین سود را به کشاورزان می رساند.

کد خبر: ۱۷٬۲۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha