۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
پشت پرده معاملات نمادهای قندی چیست؟
معاملات عجیب حقوقی ها در گروه قندی

پشت پرده معاملات نمادهای قندی چیست؟

شرکت قند شهد در یک هفته گذشته حدود  ۳.۴۳۲.۰۰۰ سهم معادل ۲ درصد از سهام قند ارومیه خرید و ۱.۲۵ درصد قند پیرانشهر را واگذار کرد.

بازار؛ گروه بورس: شرکت قند شهد در یک هفته گذشته حدود ۳.۴۳۲.۰۰۰ سهم معادل ۲ درصد از سهام شرکت قند ارومیه را به قیمت پایه هر سهم ۱۶.۰۸۵ تومان را خریداری کرده و در تاریخ ۹ شهریور ۱۴۰۱ هم تعداد ۳۱.۶۷۵۰۰۰ سهم معادل ۱.۲۵ درصد از سهام خود در قند پیرانشهر را به قیمت ۸۷۳ تومان واگذار کرده است.

نکته حالب توجه اینجاست که هم اکنون ۲۱ درصد از سهام قشهد متعلق به شرکت قند ارومیه است و تنها ۶ درصد از سهام آن در اختیار سهامداران خرد است و به نظر می رسد این بده بستان حقوقی ها در معاملات سهام پشت پرده های دیگری غیر از نوسان گیری داشته باشد.

همچنین باید در نظر داشت با توجه به انتظار کاهشی در نرخ جهانی شکر احتمال اینکه شکر وارداتی مزیت رقابتی پیدا کند وجود دارد لذا وزارت صنعت اعلام کرده است با هدف حمایت از تولید داخلی قصد وضع تعرفه‌های وارداتی در این صورت دارد. از طرف دیگر سال گذشته سطح زیر کشت چغندر در کشور در حدود ۱۱۰ هزار هکتار بوده است. دو ریسک اصلی در زمینه تولید چغندر کاهش بارش ها و همچنین مزیت رقابتی محصولات جایگزین برای کشت است. با توجه به خشکسالی های اخیر احتمال کاهش تولید چغندر وجود دارد. همچنین با توجه به افزایش قیمت محصولات کشاورزی دیگر امکان کاهش کاشت محصول چغندر وجود دارد که در این زمینه باید انگیزه لازم در کشاورزان به طریق مختلف جهت کاشت چغندر ایجاد شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha