۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۲
معامله ۶۰ میلیاردی ایران دارو با پخش البرز
ارزیابی سودسازی زیرمجموعه برکت نشان داد؛

معامله ۶۰ میلیاردی ایران دارو با پخش البرز

شرکت ایران دارو در قراردادی که با شرکت پخش البرز منعقد کرده از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ تا ۹ شهریور ۱۴۰۱ حدود ۶۰ میلیارد تومان دارو فروخته است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت ایران دارو با نماد دیران در قراردادی که با شرکت پخش البرز منعقد کرده است از ابتدای دی ماه ۱۴۰۰ تا ۹ شهریور ۱۴۰۱ حدود ۶۰ میلیارد تومان دارو فروخته است که برابر با ۱۲ درصد از ارزش دفتری دارایی های شرکت و ۲۱ درصد از مجموع درآمدهای شرکت ایران دارو در یک سال مالی است.

دیران در سال مالی ۱۴۰۰ منتهی به ۳۰ آذر به ازای هر سهم حدود ۷۵ تومان سود ساخته بود و در شش ماهه سال مالی ۱۴۰۱ این شرکت به ازای هر سهم ۲۹ تومان سود ساخته است و از آنجایی که در حال حاضر روند سودسازی خوبی شروع کرده پیش بینی می شود پی بر ایی نماد دیران به کمتر از ۱۸ که هم اکنون دارد برسد، هرچند در یک سال گذشته هم نسبت به سایر نمادهای بورسی کشور بازدهی سهم خیلی خوب نبوده و ظرفیت بالایی برای رشد دارد.

اردیبهشت ماه با توجه به گزارش کارشناسان رسمی دادگستری و همچنین گزارش توجیهی افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی زمین شرکت، سرمایه شرکت از مبلغ ۸۸ میلیارد تومان به مبلغ ۳۵۷ میلیارد تومان افزایش یلفا که این موضوع روی سودسازی هر سهم شرکت هم تاثیر داشته است و نباید سود هر سهم را ملاک روند سودسازی این شرکت قرار داد.

کد خبر: ۱۷۲٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha