۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
تقویت صنایع شیلاتی و کشاورزی جزیره قشم
رئیس جهاد کشاورزی قشم اعلام کرد

تقویت صنایع شیلاتی و کشاورزی جزیره قشم

قشم - رئیس جهاد کشاورزی شهرستان قشم از واگذاری ۹۵۰ هکتار زمین به متقاضیان در نقاط مختلف جزیره قشم با هدف توسعه طرح‌های شیلاتی، صنایع تبدیلی، غذایی و کشاورزی خبر داد.

به گزارش بازار، مالک‌یزدان پناه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران در دفتر رئیس جهاد کشاورزی قشم با اعلام‌ این مطلب گفت: این میزان زمین برای پرورش میگو، ماهی و در طرح‌های صنایع تبدیلی و غذایی کشاورزی و دامداری به متقاضیان که بیشتر آنان بومیان جزیره هستند واگذار شده است.

وی با اعلام اینکه ۲۵ موافقت اصولی هم برای تاسیس و بهره‌برداری طرح‌های صنایع تبدیلی و غذایی، دامداری و شیلاتی از سوی جهاد کشاورزی قشم صادر شده است، افزود: با توجه به برگزاری ۲۰ دوره آموزش و ترویجی در بخش صنایع شیلاتی و کشاورزی به طور حتم در سال جهش تولید شاهد ارتقا سطح این فعالیت ها در جزیره قشم خواهیم بود.

وی با اشاره به ارائه بیش از ۱۲ میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی طرح‌های کشاورزی، دامداری و شیلاتی به فعالان این حوزه ها، افزود: سال گذشته همچنین ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات یارانه دار برای حمایت از راه اندازی و توسعه واحدهای تولیدی پرداخت شده است.

سم‌پاشی ۶۵۰ هکتار زمین برای مبارزه با ملخ های صحرایی، پرداخت چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال بابت خسارت سیل به فعالان حوزه کشاورزی قشم و هویت دار کردن ۳۵۰ نفر شتر و ۶۰۰ راس انواع دام هم از دیگر موضوعات مطرح شده وی در این‌ نشست خبری بود.

شایان ذکر است؛ بیش از یکهزار هکتار زمین در شهرستان قشم به فعالیت‌های کشاورزی، شیلات و امور دامی اختصاص یافته که در مجموع ۶ هزار و ۶۲۰ بهره‌بردار در این بخش ها مشغول فعالیت هستند.

کد خبر: ۱۷٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha