۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۲
انتشار نرخ دلار و یورو توافقی در بازار متشکل ارز

انتشار نرخ دلار و یورو توافقی در بازار متشکل ارز

هامونی، مدیر عملیات بازار متشکل ارزی اعلام کرد نرخ دلار و یورو توافقی در وبگاه بازار متشکل ارزی به صورت لحظه‌ای منتشر می‌شود.

به گزارش بازار، امیر هامونی مدیرعامل بازار متشکل ارزی در گفت‌وگو با شبکه خبر سیما، در خصوص انتشار لحظه‌ای نرخ دلار و یورو به صورت توافقی گفت: بازار متشکل ارزی ایران بازار رسمی اعلام نرخ ارز در کشور است که به ابتکار بانک مرکزی و این بازار توافقی دلار و یورو از سه ماه گذشته برای کاهش التهاب بازار و ایجاد ثبات نسبی که در بازار ایجاد و راه اندازی شده است و در این سه ماه به صورت غیررسمی نرخ‌ها اعلام شده است.

هامونی افزود: معمولاً از طریق کانال‌های فضای مجازی این نرخ اعلام می‌شد که در حال حاضر از طریق وبسایت بازار متشکل ارزی این نرخ اعلام می‌شود که به ایجاد شفافیت این نرخ در بازار قطعاً می‌تواند کمک کند.

هامونی تصریح کرد: متقاضیان ارز خدماتی که در این روزها به ویژه زوار اربعین حسینی (ع) که مشرف می‌شوند به عتبات عالیات می‌توانند به راحتی از طریق مراجعه به وبسایت بازار متشکل ارزی ایران از نرخ‌های این بازار که کاملاً به صورت پویاست اطلاع پیدا کنند.

همچنین هامونی در خصوص فرایند این بازار گفت: دقیقاً شبیه بازار مبتنی بر فرایندهای عرضه و تقاضاست، که در حال حاضر دامنه نوسان پنج درصد را دارد که روزانه نسبت به قیمت پایانی روز قبل نهایتاً حداکثر و حداقل ۵ درصد مثبت و منفی می‌شود.

هامونی ادامه داد: صادرکنندگان، ارز خود را که اسکناس است به بازار متشکل از طریق بانک‌ها یا صرافی‌های بازار عرضه می‌کنند و متقاضیان ارز خدماتی با مراجعه به آن ارز مسافری، دانشجویی، خدمات، گمرک، هزینه‌های حمل و نقل خود را به قیمت توافقی دریافت می‌کنند.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی در خصوص عرضه ارز در صورت افزایش تقاضا گفت: در حال حاضر بازار به راحتی خود را مدیریت می‌کند و تنظیم می‌کند که به خاطر ایام اربعین حسینی (ع) افزایش ۵۰ درصدی در تقاضا را داریم در همین روزها نرخی که امروز اتفاق افتاده حول و حوش ۲۸۶۰۰ تومان کشف قیمت شده و توانسته معامله شود البته نرخ امروز است این نرخ، نرخ پویایی است که به طور میانگین هر ۱۵ دقیقه نرخ‌هایی که معامله شده است از طریق وبسایت بازار متشکل ارز اعلام می‌شود؛ که افراد با مراجعه به آن می‌توانند نرخ را مشاهده کنند.

مدیرعامل بازار متشکل ارزی با بیان این که زوار می‌توانند به جای دینار دلار هم دریافت کنند افزود و گفت: من خواهشم از زوار محترم این است که بانک‌ها را هم در نظر داشته باشند که به بانک‌هایی که خلوت‌تر هستند مراجعه کنند، لیست مراکز فروش ارز اربعین هم در سایت بازار متشکل مشخص است زوار می‌توانند به نزدیک‌ترین آدرسی که در محل و شهر و استان شان مراجعه کنند.

کد خبر: ۱۷۲٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha