۱۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۴
رشد ۲۷۹ درصدی تولید خودروی کامل
وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد

رشد ۲۷۹ درصدی تولید خودروی کامل

فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید خودروی کامل در ۵ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته ۲۷۹ درصد رشد داشته است.

به گزارش بازار، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: تولید خودروی کامل در ۵ ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته ۲۷۹ درصد رشد داشته است بطوری که در ۵ ماه اول سال قبل ۸۸ هزار دستگاه خودروی کامل تولید. شده بود، اما امسال به ۱۳۴ هزار دستگاه رسید. آقای سیدرضا فاطمی امین در برنامه صف اول افزود: ما برای صنعت خودروی کشور یک برنامه ۴ ساله تدوین کردیم که از دی ماه سال گذشته آغاز و باعث شد در گام اول تعداد خودروهای ناقص در پارکینگ کارخانه‌ها از ۱۷۰ هزار به ۷ هزار و ۳۰۰ دستگاه کاهش پیدا کند.

وی گفت: با ثبات بخشی به تولید و اصلاح ساز و کارهای تأمین قطعات توانستیم خودورهای ناقص را کاهش دهیم. یک خودرو از ۳ هزار قطعه تشکیل شده است و وقتی یک قطعه آن موجود نباشد خودرو ناقص می‌ماند.

وزیر صمت افزود: گاهی بخاطر اینکه پول قطعه ساز به موقع تأمین نشده یا به درستی سفارش گذاری نشده است، قطعات به خط تولید نمی‌رسند. خودروهای ناقص سال گذشته عمدتاً به خاطر کسری در تراشه‌های «ای سی یو» بصورت ناقص می‌مانند.

وی گفت: حدود ۳۰ درصد از قطعات یدکی خودرو یا قاچاق و یا تقلبی هستند، ما در اراک با کارگاهی روبرو شدیم که کمک فنر دست دوم را رنگ آمیزی و بسته بندی می‌کرد و به نام جنس نو مجدد می‌فروخت.

فاطمی امین افزود: امروز بیش از ۲۳۰ میلیون قطعه یدکی خودرو دارای کد رهگیری هستند و اصالت آن‌ها مشخص است.

کد خبر: ۱۷۲٬۴۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha