۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۱
زیرساخت‌های سنتی کشاورزی با هدف تکمیل زنجیره تامین و ارزش تکمیل شود
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

زیرساخت‌های سنتی کشاورزی با هدف تکمیل زنجیره تامین و ارزش تکمیل شود

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: زیرساخت‌های سنتی باید با هدف تکمیل زنجیره تامین و زنجیره ارزش با تعریف و ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم الکترونیکی، توسعه و ارتقاء پیدا کند.

به گزارش بازار، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در نشست با رئیس فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی ایران، گفت: یکی از راهبردهای کلان کشور در عرصه مدیریتی حمایت از بخش خصوصی است، در دوران دفاع مقدس اراده کردیم و توانستیم جنگ را مدیدیت کنیم اما اکنون در برخی از عرصه‌های مدیریتی کشور با چالش مواجه شده‌ایم که بایستی با بکارگیری ظرفیت‌های بخش خصوصی و تشکل‌های صنفی و توسعه‌ای فعال در بخش اقتصاد بتوانیم تولید پایدار را در کشور نهادینه کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید زیرساخت‌های امنیت غذایی باید در کشور مهیا شود، افزود: بایستی با برنامه‌ریزی و مدیریت تلاش کنیم تا با هدفمند ساختن نظام تولید بتوانیم کشور را در تنگناهای بین‌المللی نظیر مناقشات منطقه‌ای و همچنین سایر اتفاقات نامطلوب مدیریتی در داخل کشور نیز با کارنامه موفق از سفره مردم حمایت کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اهمیت نظارت الکترونیکی دولت نیز اشاراتی داشت و در این زمینه اظهار کرد: زیرساخت‌های سنتی ما باید با هدف تکمیل زنجیره تامین و زنجیره ارزش با تعریف و ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات لازم الکترونیکی، توسعه و ارتقاء پیدا کند.

وی اضافه کرد: باید با راهکارهای نوین بر اساس نیازهای امروز جامعه و ابتکار عمل مدیریتی بتوانیم در راستای حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گام‌های جدی را در سطح ملی و محلی برداریم.

نماینده داراب و زرین‌دشت در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه شاخص‌های تورم بر اساس قیمت نهایی مصرف‌کننده ارزیابی می‌شود، گفت: قیمت‌های محصولات کشاورزی و محصولات تولیدی در صنایع غذایی بر اساس نظام عرضه و تقاضا مشخص می‌شود و بر این باوریم قیمت‌گذاری دستوری پاسخگو نیست.

وی در پایان با تاکید بر اهمیت سرمایه‌گذاری هدفمند در بخش صنایع غذایی، خاطرنشان کرد: با فضاسازی‌ در راستای جذب سرمایه لازم در ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی علاوه بر رونق اقتصاد ملی، امکان اشتغال‌آفرینی مناسبی برای جوانان فارغ‌التحصیل کشور فراهم می‌شود.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha