۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
گلستان رتبه هفتم تامین تخم مرغ کشور را دارد
معاون جهاد کشاورزی گلستان:

گلستان رتبه هفتم تامین تخم مرغ کشور را دارد

گرگان- خیر اندیش، سرپرست معاونت دام و طیور جهاد کشاورزی گلستان گفت: این استان با تولید روزانه ۲۰۰ تن تخم مرغ، رتبه هفتم تامین کشور را دارد.

محمد خیراندیش در گفتگو با خبرنگار بازار از فعالیت ۲۸ واحد تولیدی مرغ تخم گذار در گلستان خبر داد و اظهار کرد: روزانه ۲۰۰ تن تخم مرغ در گلستان تولید می شود که در مقایسه با تولید سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

سرپرست معاونت دام و طیور جهاد کشاورزی گلستان ضمن اشاره به اینکه این واحدهای تولید شش میلیون مرغ تخم گذار دارد، تاکید کرد: این استان رتبه هفتم تامین تخم مرغ در کشور دارد که چیزی حدود شش درصد از نیاز کشور است

وی با بیان این نکته که علت این جهش تولید تخم مرغ در گلستان ورود زنجیره چهارصد هکتاری مرغ تخم گذار در شهرستان گنبد کاووس است، افزود: این مجموعه بزرگترین واحد تولید مرغ تخم گذار خاورمیانه است که حجم تولید آن چهار و نیم میلیون قطعه مرغ است.

وی با اشاره به اینکه هر مرغ تخم گذار در ۱۵ ماه نگهداری ۲۳ کیلو گرم تخم مرغ تولید می کند، تصریح کرد: در گلستان دو واحد زنجیره ای کامل و خودکفا در تولید تخم مرغ داریم که از ابتدای تولید جوجه یک روزه تا ارسال تخم مرغ برای مصرف کننده فعال هستند.

سرپرست معاونت دام و طیور جهاد کشاورزی گلستان در خاتمه گفت: برای سال آینده یکی از واحد های زنجیره گلستان تا هفتصد قطعه افزایش ظرفیت خواهد داشت.

کد خبر: ۱۷۲٬۳۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha