۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۹
امهال اقساط تسهیلات تاسیسات گردشگری استان اردبیل
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل خبر داد

امهال اقساط تسهیلات تاسیسات گردشگری استان اردبیل

اردبیل - مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از امهال اقساط تسهیلات تاسیسات گردشگری استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نادر فلاحی اظهار کرد:‌ به دنبال شیوع ویروس کرونا از جمله بخش‌هایی که در کشور و استان اردبیل تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته و متحمل خسارات سنگین شد حوزه گردشگری بود که به طور مستقیم دچار آسیب‌های جدی شد.

وی افزود:‌ بر اساس اعلام کارگروه بررسی و مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا، تاسیسات گردشگری جزء مصادیق رسته‌های کسب و کارهایی هستند که به طور مستقیم از بیماری کرونا دچار آسیب شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیان کرد: به دلیل حجم ضرر و زیان وارد شده به این بخش اقساط تسهیلات تاسیسات گردشگری بر اساس اعلام کارگروه، امهال سه ماهه خواهند شد و مراکز مشمول این موضوع می‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

فلاحی با اشاره به دیگر برنامه‌های حمایتی از تاسیسات گردشگری گفت:‌ بر اساس ابلاغ معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، بر اساس توافق با شورای پول و اعتبار در راستای استمهال اقساط تسهیلات تاسیسات گردشگری، در این زمینه در استان اقدام خواهد شد.

وی اظهار کرد: طبق این توافق و برابر اعلام رئیس کل بانک مرکزی، بانک‌ها و موسسات غیربانکی موظفند بنا به درخواست‌های این واحدها و در چارچوب ضوابط و مقررات موجود برای یک بار و حداکثر به مدت پنج سال بدهی خود را با اخذ میزان ۷.۵ درصد از مانده بدهی و با دوره تنفس شش ماهه امهال کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل افزود: مدت زمان استفاده از این مزایا تا پایان شهریور ماه بوده و واحدهای مشمول می‌توانند از این فرصت برای بهره‌مندی از مزایای آن استفاده کنند.

کد خبر: ۱۷٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha