۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۹
موافقت صندوق جهانی پول با اعطای وام جدید برای پاکستان

موافقت صندوق جهانی پول با اعطای وام جدید برای پاکستان

صندوق بین المللی پول سرانجام به صورت رسمی با از سرگیری برنامه وام پاکستان موافقت و از واریز ۱.۱۷ میلیارد دلار به حساب بانک ملی این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، هیات مدیره صندوق بین المللی پول در نشست روز گذشته خود آخرین وضعیت درخواست دولت پاکستان برای از سرگیری وام ۶ میلیارد دلاری این کشور را مورد بررسی قرار داده و با واریز قسط هفتم و هشتم این کمک مالی به ارزش ۱.۱۷ میلیارد دلار به حساب بانک مرکزی پاکستان موافقت کرد. وام ۱.۱۷ میلیارد دلاری صندوق بین المللی پول برای پاکستان

مفتاح اسماعیل وزیر دارایی پاکستان در واکنش به این خبر در صفحه پیام رسان توییت خود نوشت: صندوق بین المللی پول درخواست دولت اسلام آباد برای تمدید برنامه وام (EFF) را تایید کرده است.

وی افزود: اکنون باید قسط هفتم و هشتم این وام به ارزش ۱.۱۷ میلیارد دلاری را دریافت کنیم، بدون شک این موفقیت نتیجه تصمیمات سخت معیشتی است که توسط نخست وزیر و دولت در راستای جلوگیری از ورشکستگی اقتصادی کشور اتخاذ شد

"شهباز شریف" نخست وزیر پاکستان در پیامی از سرگیری برنامه وام این کشور توسط صندوق بین المللی پول را یک تحول مثبت برای اقتصاد پاکستان خواند و گفت: همکاری با صندوق بین المللی پول مرحله اول است، اما هدف پاکستان خوداتکایی اقتصادی است، بدون شک احیای این برنامه ثبات اقتصادی را برای پاکستان به ارمغان می‌آورد از این رو من به وزیر دارایی و تیم وی برای تلاش‌های بدون وقفه تبریک می‌گویم.

نخست وزیر پاکستان همچنین ابراز امیدواری کرد که این آخرین وامی باشد که از صندوق بین المللی پول گرفته می‌شود تا به امید خدا پاکستان در آینده دیگر به آن نیاز نداشته باشد.

کد خبر: ۱۷۲٬۰۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha