۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۳
برنامه‌ریزی برای تولید روزانه ۳ میلیون بشکه نفت

برنامه‌ریزی برای تولید روزانه ۳ میلیون بشکه نفت

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: هدف‌گذاری امسال این شرکت رسیدن به توان تولید روزانه ۳ میلیون بشکه از چاه‌های نفت است که محقق می شود.

به گزارش بازار، رامین روغنیان با اشاره به برنامه‌های افزایش تولید، افزود: در این زمینه برنامه‌ای پنج‌ساله در دو بخش روسطح و زیرسطح تدوین شده است. در بخش زیرسطح حفاری چاه‌های نو، تعمیر تعدادی از چاه‌های موجود و حجم بالایی از عملیات ترمیمی درون‌چاهی و در بخش روسطح احداث و توسعه تعدادی از پروژه‌های تأسیساتی برنامه‌ریزی شده است.

وی گفت: برای حمایت از تولیدات داخلی و رفع نیازهای فناورانه مناطق نفت‌خیز جنوب، ۷۵ پروژه فناورانه با شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌های داخلی امضا شده یا در حال امضاست.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: روند طولانی برگزاری مناقصه‌ها، تعیین برآورد منصفانه با توجه به نرخ تورم، صدور مجوزهای لازم برای تعیین تکلیف برخی پروژه‌ها، کمبود موجودی کالای حفاری، توانمندسازی شرکت ملی حفاری، دسترسی به فناوری‌های روز صنعت نفت، تامین خدمات ترمیم و تامین تلمبه‌های درون چاهی است.

آقای روغنیان با اشاره به اقدام‌های برنامه‌ریزی شده برای رفع این چالش‌ها افزود: با توجه به اینکه بخش مهمی از الزام‌ها تاکنون برآورده نشده، بنابراین برنامه‌های جبرانی تهیه شده است و روزانه در سطح کارشناسی و هفتگی در سطح مدیریت عالی پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: در این زمینه در بحث تأمین خدمات ترمیمی فوری بخشی از خدمات تا شهریورماه انجام خواهد شد، همچنین در بحث تأمین کالای حفاری از ظرفیت تهیه اضطراری قسمتی از کالاها مهیا و با تعمیر کالاهای معیوب، بخش دیگر تقاضا تهیه شد.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب گفت: هم‌اکنون از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان برای تأمین خدمات با فناوری نو استفاده می‌کنیم و برنامه‌ریزی برای توسعه این کار در حال انجام است.

آقای روغنیان در بحث تأمین تلمبه‌های مورد نظر شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب افزود: مشکلات مالی سازندگان داخلی تلمبه‌ها در ماه گذشته پس از سال‌ها حل شد و ۶ دستگاه تلمبه پس از مدت‌ها وارد شده و در حال ترخیص از گمرک است.

کد خبر: ۱۷۱٬۹۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha