۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۸:۰۱
بندر امیرآباد مرکز غلات شمال است| وجود ۷ هزار تن رسوب کالا
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

بندر امیرآباد مرکز غلات شمال است| وجود ۷ هزار تن رسوب کالا

بهشهر- سعیدی پور، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با بیان این که این بندر مرکز غلات شمال کشور است، گفت: بیشتر تمرکز ما در بخش صادرات است.

محمدعلی اصل سعیدی پور در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که بنادر کشور دروازه اصلی کشور هستند و بندر امیرآباد اکنون با شتاب در حال حرکت است، افزود: این بندر ظرفیت بالایی دارد و باید از ۀن بهره گیری شود.

وی افزود: از ۱۱ بندر تجاری بزرگ در کل کشور سه بندر در شمال شامل نوشهر، بندرانزلی و امیرآباد عمده تجاری هستند و ۸ بندر در جنوب داریم و بندر امیرآباد از نظر مساحت و عملکرد سومین بندر کشور است و ما میزبان سومین بندر کشور هستیم.

وی مساحت بندر را هزار و ۶۰ هکتار ذکر کرد و گفت: تاکنون یک‌میلیون ۴۰ هزار تن عملیات تخلیه و بارگیری داشتیم که با رشد هفت درصدی روبرو بود و تنها بندر کشور با رشد عملکرد و مثبت عملکرو هستیم.

سعیدی پور یادآور شد: در پی آن هستیم که میزبانی بنادر خزر باشیم و این بندر مرکز اصلی غلات شمال کشور هستیم و ۹۰۰ هزار تن غلات وارد بندر امیرآباد شده است و این بیانگر این است که حجم عظیمی از مجموعه کشور از امیرآباد وارد بندر می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر برنامه ما در بخش صادرات است، گفت: توقف غیرضروری کالا در بندر چالش مهم‌ ماست که امیدواریم دستگاه‌های مربوطه کمک کنند تا این بخش انجام شود.

وی میزان کالاهای راکد را ۱۲۰ هزار تن ذکر کرد و گفت: با کمک دادستان مازندران بخش اعظمی خارج شد و هفت هزار تن تنها باقی مانده است.

کد خبر: ۱۷۱٬۹۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha