۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
ارتقای همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای موجب توسعه اقتصادی می‌شود
نماینده مردم تهران در مجلس:

ارتقای همکاری‌های چندجانبه منطقه‌ای موجب توسعه اقتصادی می‌شود

یزدی خواه، نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ارتقای همکاری‌های چندجانبه منطقه ای می تواند دست مستکبران از منطقه را کوتاه کند و توسعه اقتصادی رخ دهد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدعلی یزدی خواه، در خصوص پیگیری ارتقای همکاری‌های چندجانبه و منطقه‌ای از سوی کشورمان در گام دوم در سیاست همسایگی، گفت: موقعیت ژئوپلیتیک جمهوری اسلامی می تواند حلقه وصل همکاری های منطقه ای باشد.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع ایران می تواند به عنوان هاب انرژی، انتقال برق، مسیر گردشگری و انتقال پتروشیمی نقش آفرینی کند و دیگر کشورها نیز در این راستا سهم خود را ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه پیمان های چندجانبه و منطقه ای دارای مزیت هایی هستند، ادامه داد: در واقع می توان با حداقل صرف انرژی، حداکثر بهره وری را تجربه کرد؛ به عنوان مثال کشور ما مزیت انرژی دارد، کشوری دیگر مزیت نیروی کار و کشور ثالثی بازار مصرف خوب دارد لذا زمینه توافق برد-برد برای همگان فراهم است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: در این خصوص پاکستان می تواند از طریق کریدور شرقی کشورمان کالاهایش را به ترکیه ارسال و از آنجا به اروپای شرقی صادر کند که در این مسیر کشورهای متعددی از مزایا بهره مند می شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد در این گام دست مستکبران از منطقه کوتاه شده و توسعه اقتصادی رخ می دهد.

کد خبر: ۱۷۱٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha