۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۵
افزایش سرمایه گذاری عمان در بخش های درمان تخصصی

افزایش سرمایه گذاری عمان در بخش های درمان تخصصی

هزینه های بهداشت و درمان در عمان با رشد سریع جمعیت، افزایش هزینه های مراقبت و افزایش بیمه های اجباری با سریعترین نرخ در منطقه در حال رشد است. که می تواند زمینه های تبادل نیروهای متخصص و سرمایه گذاری ایرانی ها را فراهم کند.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از عربین بیزینس،بهداشت عمان در دهه های اخیر پیشرفت چشمگیری در ارائه خدمات با کیفیت بالا داشته است. در طی دهه های گذشته دسترسی بیشتر به مراکز پزشکی و پزشکان باعث افزایش طول عمر شهروندان و امید بیشترآنها به زندگی شده است که می تواند این موضوع فرصتی برای سرمایه گذاری و نیروهای متخصص ایرانی باشد.

سیستم بهداشت و درمان جهانی ارائه شده در عمان برای شهروندان در زمان مراجعه به مراکز درمانی رایگان   و برای مهاجران و اتباع خارجی با نرخ یارانهای می باشد. همچنین ارائه خدمات  با نظارت کامل وزارت بهداشت همراه است که بخشی ازاین نظارت، آزمایشگاه کنترل کیفیت است که ایمنی و کیفیت داروها را کنترل می کند.

هزینه های بهداشت و درمان در عمان با رشد سریع جمعیت، افزایش هزینه های مراقبت و افزایش بیمه های اجباری با سریعترین نرخ در منطقه در حال رشد است. افزایش تقاضا برای خدمات پزشکی به این معنی است که شهروندان به پزشکان و پرسنل پزشکی واجد شرایط بیشتری احتیاج دارند و در نتیجه تخت های بیمارستان باید تا ظرفیت  7937 تخت تا  سال 2022 و تعداد پزشکان تا  13000 پزشک تا سال 2040 به منظور توزیع بهتر امکانات  افزایش یابند .

گفتنی است که با نگاهی به اعداد و ارقام و هزینه های مرتبط با بهداشت در گذشته می توان فهمید که کل هزینه های مرتبط با سیستم بهداشت در عمان در سال 2017 با 0.4٪ کاهش رو برو شد و این کاهش به دلیل قیمت بین المللی نفت خام در آن زمان بود .

طبق گفته وزارت بهداشت، دولت در سال 2012 طرح چشم انداز بلند مدت سیستم بهداشت در سال 2050 را ارائه و تکمیل کرد. اولویت های این طرح شامل سرمایه گذاری در توسعه منابع انسانی، بازسازی آموزش پزشکی و افزایش هزینه های مراقبت های بهداشتی است. تحقق این طرح به دلیل تأثیر رکود قیمت نفت دشوار بوده وباعث شده دولت بودجه زیادی را به این کار اختصاص دهد.

طبق گفته ی مدیر توسعه پروژه مراقبت های بهداشتی ، در سال 2018 اولین بیمارستان تخصصی برای زنان و کودکان  شامل 70 تخت ، سه اتاق عمل بزرگ و یک بخش مراقبتهای ویژه، تاسیس شد . علاوه بر این ، این بیمارستان شامل 9 اتاق زایمان، امکانات بسیار پیشرفته نوزادی و یک مرکز بهزیستی برای زنان، طب داخلی، جراحی عمومی و جراحی فوریت های پزشکی برای معالجه تومورهای مختلف در زنان و یک بخش فیزیوتراپی می باشد .

براساس تحقیقی منتشر شده از وزارت بهداشت در سال 2018 ، 41 درصد از کل پزشکان شاغل در بیمارستان ها، کلینیک های بهداشتی و مراکز بهداشتی دیگر، زنان هستند و در سال 1990این میزان 27 درصد افزایش یافته است. در سال 2016، 2403 پزشک زن وجود داشته است که نسبت به سال 2012 17 درصد افزایش داشته است.

روند پیشرفت صنعت بهداشت در عمان تا حدودی تحت تاثیر نقش فزاینده سرمایه گذاری های خصوصی و فرصتی که عمان با سایر کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به اشتراک می گذارد، میباشد.

با وجود کاهش درآمدهای نفتی و کاهش بعدی هزینه ها، در این منطقه تعدادی فرصت سرمایه گذاری وجود دارد. در نتیجه، با بهره گیری از اصلاحات اجباری بیمه و مشوق های دولت، نقش مهمی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است. پتانسیل رشد این بخش تا حد زیادی با تجزیه و تحلیل دقیق هزینه و سود که توسط سرمایه گذاران خصوصی انجام می شود، تعیین می شود.  

بنابراین در حال حاضر تلاش برای افزایش مشارکت خصوصی و سرمایه گذاری در بخش مراقبت های بهداشتی و تخصص پزشکی در عمان رو به افزایش است.

.

.

کد خبر: ۱٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha