۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۹
 چطور کفپوش آنتی استاتیک، امنیت اتاق سرور و بیمارستان را تامین می کند؟

چطور کفپوش آنتی استاتیک، امنیت اتاق سرور و بیمارستان را تامین می کند؟

کفپوش هایی که برای کف اتاق سرور و بیمارستان ها استفاده می شوند باید دارای برخی ویژگی های خاص باشند و نمی توان از کفپوش های معمولی برای این موضوعات استفاده کرد.

به گزارش بازار، کفپوش هایی که برای کف اتاق سرور و بیمارستان ها استفاده می شوند باید دارای برخی ویژگی های خاص باشند و نمی توان از کفپوش های معمولی برای این موضوعات استفاده کرد. اهمیت سرور و هزینه ای که برای تجهیزات داخل اتاق سرور شده است و اطلاعاتی که در سرورها وجود دارد و همچنین اهمیت بیمارستان ها و مراکز درمان باعث شده که کفپوشی خاص با نام کفپوش آنتی استاتیک برای این محیط ها استفاده شود که در ادامه این کفپوش را تعریف می کنیم و مزایا و روش استفاده از آن را مطرح خواهیم کرد.

کفپوش آنتی استاتیک چیست؟

کفپوش های صنعتی ضد الکتریسیته ساکن یا همان آنتی الکترو استاتیک نوعی کفپوش اپوکسی است که در تماسی که با فرد یا سطح باردار با جسم دیگری اتفاق می افتد از تولید تخلیه الکترواستاتیک یا ESD جلوگیری می کنند. تخلیه ممکن است به صورت جرقه قابل مشاهده باشد، اگرچه اکثر الکتریسیته ساکن معمولاً آشکار و واضح نیست.

وقتی یک جرقه ناگهانی در محیط اتاق سرور بر اساس مشکلات برق ایجاد شود و یا در بیمارستان این موضوع پیش بیاید، می تواند منجر به اتفاقات جبران نشدنی همچون انفجار و آتش سوزی شود. البته باید بگوییم که مقداری جرقه الکتریکی و... برای یک محیط معمولی ایجاد خطر نمی کند اما در یک مکانی همچون اتاق سرور که وسایل الکتریکی بسیار حساسی وجود دارند و یا در یک بیمارستان که ممکن است تجهیزات پزشکی بسیار مهمی موجود باشند، نیاز به یک کفپوش آنتی استاتیک حس خواهد شد که از ایجاد بارهای الکتریکی جلوگیری می کند و باعث مهار شدن این بار الکتریکی خواهد شد.

مزایای کفپوش آنتی استاتیک

کفپوش های آنتی استاتیک می تواند برای شما فواید بسیار زیادی داشته باشند و محیط شما را کاملا ایزوله نمایند! در این قسمت به صورت کلی تمامی مزایای کفپوش های آنتی استاتیک را توضیح خواهیم داد:

کفپوش آنتی استاتیک تخلیه ساکن را کنترل می کند

با استفاده از کفپوش های آنتی استاتیک از تخلیه احتمالی بار الکترواستاتیک جلوگیری خواهد شد. به ویژه در صنایعی که بار الکتریکی استاتیک و ساکن در اجسام می تواند باعث آسیب به تجهیزات یا کارکنان باشد که درمحیط هایی همچون اتاق سرور و بیمارستان، کفپوش های آنتی استاتیک می تواند یک گزینه بسیار خوب محسوب شود.

 چطور کفپوش آنتی استاتیک، امنیت اتاق سرور و بیمارستان را تامین می کند؟

کفپوش آنتی استاتیک عالی برای محیط‌هایی که پرترافیک و پر رفت و آمد هستند

این کفپوش از ایجاد شارژ بار استاتیک نیز جلوگیری می کند و علاوه بر اینکه تخلیه بار استاتیک را از بین میبرد، طی فرآیندی از ایجاد و تولید بار استاتیک نیز جلوگیری خواهد کرد و این موضوع باعث محافظت بسیار بیشتر در برابر آسیب های استاتیک می شود.

دوام بالا در کفپوش های آنتی استاتیک

اکثر کفپوش های ضد الکتریسیته ساکن از مواد مقاوم و بادوام ساخته می شوند. که بسیار می تواند دوام خوبی را برای محیط های پررفت و آمدی همچون بیمارستان ایجاد کند که علاوه بر جلوگیری از بار استاتیکی می تواند یک امتیاز بسیار خوب باشد.

تعمیر و نگهداری کم کفپوش های آنتی استاتیک

نصب و مراقبت از کفپوش های آنتی استاتیک یا ESD به طور کلی بسیار ساده است. اغلب کفپوش های آنتی استاتیک به طور بسیار مناسبی آب بندی می شوند و از عبور هرگونه آب هم از خود جلوگیری خواهند کرد.

روش نگهداری و محافظت از کفپوش آنتی استاتیک

برای اینکه بتوانید از کفپوش آنتی استاتیک بهترین محافظت را به عمل آورید نیاز است که برخی موضوعات را حتما رعایت فرمایید تا آسیب خاصی به کفپوش شما وارد نشود و دچار ضرر و زیان نشوید. در این قسمت روش های نگهداری و محافظت از کفپوش آنتی استاتیک را توضیح خواهیم داد.

استفاده از ماده شوینده مناسب برای تمیز کردن کفپوش آنتی استاتیک

برخی از مواد شوینده ای که شما برای کفپوش خود استفاده می کنید ممکن است که باعث ایجاد و افزایش بار الکترواستاتیک در سطح کف شوند و باید ترجیحا از مواد شوینده ای برای شستشوی کفپوش خود استفاده کنید که دارای PH خنثی باشد و مانع تجمع بار های الکتریکی در کفپوش شود.

زمان راه رفتن بر روی کفپوش آنتی استاتیک لباس مناسب بپوشید

اگر از لباس هایی استفاده می کنید که جنس پلی استر دارند ممکن است با اصطحکاک این مواد با سطح پوست شما جرقه ای ایجاد شود و باعث آزاد شدن بارهای الکتریکی گردد و اگر با این موضوع مشکل دارید که یک شوک الکتریکی کوچک به بدنتان وارد شود حتما از لباس های تمام نخ یا تمام پشمی استفاده نمایید.

کفپوش آنتی استاتیک برای چه مکان هایی مناسب است

همانطور که توضیح دادیم متوجه این شدید که کفپوش آنتی استاتیک برای برخی مکان های خاص مورد استفاده قرار می گیرد که به شرح زیر می باشند:

  • کفپوش آنتی استاتیک اتاق سرورها
  • کفپوش آنتی استاتیک بیمارستانی
  • کفپوش آنتی استاتیک آزمایشگاه های الکترونیکی
  • کفپوش آنتی استاتیک برای پست برق
  • در کارخانه هایی که دارای مواد محترقه هستند
  • انبار تجهیزات برقی
  • اتاق های ایزوله در مراکز درمانی و در صنعت
  • اتاق های ترکیب رنگ

چطور کفپوش آنتی استاتیک تهیه کنیم؟

مسلما به اهمیت کفپوش آنتی استاتیک و دلیل آن پی برده اید و همچنین متوجه شده‌اید که اجرای اصولی آن چه اهمیتی در امنیت محیط شما دارد. شرکت کفپوش صنعت آریا با سابقه بیش از ۲۰ سال در این حوزه، قدیمی‌ترین شرکت مجری کفپوش‌های آنتی استاتیک و سایر انواع کفپوش‌های اپوکسی و صنعتی در ایران است.

کد خبر: ۱۷۱٬۸۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha