۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
افزایش ۲۰ درصدی قیمت زولبیا و بامیه/ فروش قنادان به یک سوم رسید
در گفتگو با بازار عنوان شد

افزایش ۲۰ درصدی قیمت زولبیا و بامیه/ فروش قنادان به یک سوم رسید

رئیس اتحادیه قنادان گفت: قیمت زولبیا و بامیه در مقایسه با سال گذشته ۲۰ درصد گرانتر شده است.

علی بهره مند در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: امسال قیمت زولبیا و بامیه در واحدهای صنفی درجه یک کیلویی ۲۴ هزار تومان و در واحدهای صنفی درجه دو کیلویی ۲۰ هزار تومان است.

وی با اشاره به تاثیر شیوع کرونا بر کسب و کار قنادان افزود: شیوع این ویروس موجب شده تا فروش قنادان در مقایسه با ماه رمضان سال گذشته به یک سوم برسد زیرا میزان برگزاری مراسم افطاری به صفر رسیده است و مردم نیز برای رعایت سلامتی خود کمتر مواد غذایی و خوارکی آماده از بیرون تهیه می کنند.

رئیس اتحادیه قنادان با اشاره به زیانهای کلان قنادان به دلیل شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: در روزهای پایانی سال قنادان به دلیل اجرای دستورالعمل ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت خود را متوقف کردند که این امر موجب شد تا تمامی شیرینی های تولید شده برای فروش شب عید به فروش نرسد و در لیست ضرر و زیان های فعالان این صنف درج شود.

بهره مند با تاکید بر ضرورت حمایت از قنادان برای اینکه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند: تا کنون از سوی مسئولان دولتی و اتاق اصناف ایران اقدام حمایتی صورت نگرفته است و اگر این روند ادامه داشته باشد می تواند منجر به تعدیل نیرو و یا تعطیلی واحدهای صنفی شود.

این مسئول صنفی خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که اگر تعدیل نیرو در واحدهای صنفی ادامه دار شود بدون تردید تبعات اجتماعی جبران ناپذیری را به کشور وارد می کند.

کد خبر: ۱۷٬۱۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حسین IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۰
      0 0
      الان قیمت کارتن رو میکشن رو نیم کیلو بامیه کیلو ۲۲ تومن ناقابل ۳۵۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان حساب میشه حالا نگران ضرر این صنف نباشین