۹ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
تهدید و فرصت واردات خودرو از طریق رمز ارز| خطر پول شویی و ادعای کاذب برای تامین منابع ارزی
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازار:

تهدید و فرصت واردات خودرو از طریق رمز ارز| خطر پول شویی و ادعای کاذب برای تامین منابع ارزی

طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رمز ارزها از جمله موضوعات زیر ساختی هستند که به ویژه می توان در شرایط تحریمی از آن بهره برد اما در صورتی که درست و معقول از آن استفاده شود.

مصطفی طاهری در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به واردات خودرو از طریق رمزارز و منابع ارز خارجی و مخاطرات این حوزه، گفت: واردات خودرو از طریق رمز ارز در دولت مصوب و اولین معامله رسمی با رمز ارز هم انجام شد.

وی با اشاره به ظرفیت بالای رمز ارزها در شرایط تحریمی، تاکید کرد: رمز ارزها از جمله موضوعات زیر ساختی هستند که به ویژه می توان در شرایط تحریمی از آن بهره برد اما در صورتی که درست و معقول از ان استفاده شود. اگر شرایط بدین نحوه باشد این ظرفیت به نفع کشور تمام خواهد شد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زیرساخت های مبادلات تجاری در قالب رمز ارز در کشور ما فراهم است و یا خیر؟ تاکید کرد: تولید رمز ارز یک بحث بوده و مبحث مبادلات با آن بحث دیگری است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث پول شویی و رصد این پول ها در قالب رمز ارزها بحث های مهمی است و اگر همه اینها به صورت کنترل شده و قابل رصد باشد. یعنی میزان گازی که به نیروگاهی می دهی تا برق لازم برای این بخش را تولید کند و یا برقی که ارز را تولید می کند، مشخص باشد و تمام فرایندهای تولید، انتقال، خرید و ورود کالا رصد شود حتما این مسئله قابل استفاده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ایا در این بخش امکان کلاهبرداری وجود دارد و یا خیر؟ گفت: اگر فعالیت ها در قالب رمز ارزها بر اساس فرایندهای مشخص باشد، خیر.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته ممکن است که ادعایی شود و فردی بگوید رمز ارزی دارد و می خواهد خودرو وارد کند ولی در واقع رمزارزی وجود نداشته باشد و این فرد توسط خرید ارز از کف بازار، به اسم رمز ارز این پول را به صورت غیر قانونی به بیرون کشور منتقل می کند تا از این طریق خودرو وارد کند که این مسئله یک فشاری به ارز بازار و افزایش قیمت آن خواهد گذاشت.

کد خبر: ۱۷۱٬۸۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha