۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۳
تامین آب ۴۰ هزار هکتار از اراضی دشت‌های دهلران ایلام
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

تامین آب ۴۰ هزار هکتار از اراضی دشت‌های دهلران ایلام

ایلام- پوراحمد، مدیرعامل آب منطقه ای ایلام از تامین آب ۴۰ هزار هکتار از اراضی دشت‌های دهلران خبر داد و گفت: تامین آب این میزان اراضی دلیل خشک‌سالی برای استان مهم بوده است.

علی پوراحمد در گفت‌وگو با بازار از تامین آب ۴۰ هزار هکتار از اراضی دشت‌های عباس، عین خوش و فکه در سال زراعی جاری خبر داد و تاکید کرد: این موضوع از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود چراکه تامین آب ۴۰ هزار هکتار از اراضی دشت‌های عباس، عین خوش و فکه از طریق تونل دشت عباس و سد کرخه تامین می شود که به خاطر خشکسالی‌های حوزه کرخه تراز آب دریاچه سد از تراز تونل پایین افتاده بود.

وی تصریح کرد: با پیگیری‌های استاندار ایلام و دستور وزیر نیرو، مبنی بر اینکه تحت هر شرایطی نباید آب از تزار تونل دشت عباس پایین باشد،خوشبختانه آب را به طور کامل و مناسب دریافت و در اختیار کشاورز قرار داده شد.

مدیرعامل آب منطقه ای استان ایلام عنوان کرد: مدیریت مخازن و مدیریت خشکسالی در سال جاری از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است چراکه در دو سال گذشته به صورت پیاپی ایلام خشکترین سال‌های نیم قرن گذشته را تجربه کرده است.

وی ادامه داد: ایلام در سال آبی جاری نیز جزو خشک ترین استان‌ها و در صدر جدول استان‌های خشک قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: همین مهم، یک مدیریت منسجم نیاز داشت تا این خشکسالی و بی آبی به مردم تحمیل نشود که خوشبختانه تا الان توانسته‌ایم این بحران را مدیریت کنیم، به طوری که استفاده از نشت آب سد هم یکی از راهکارهایی بود که انجام شد و به جای اینکه تمام آب مورد نیاز از مخزن سد برداشت شود، حدود۵۰ درصد آن از نشت آب و چشمه های تکیه گاه ها برداشت شده است.

کد خبر: ۱۷۱٬۷۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha