۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸
ضرورت تجهیز مراکز خرید به آزمایشگاه| قیمت گذاری بر مبنای کیفیت باشد
نماینده مردم علی آباد کتول:

ضرورت تجهیز مراکز خرید به آزمایشگاه| قیمت گذاری بر مبنای کیفیت باشد

گرگان- نوروزی، نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی خواستار قیمت گذاری گندم بر اساس کیفیت شد و گفت: متاسفانه قیمت گندم بر خلاف سایر محصولات کشاورزی مطابق کیفیت، قیمت گذاری نمی شود.

رحمت الله نوروزی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گندم گلستان با توجه به اقلیم منطقه، از کیفیت خوبی در مقایسه با دیگر گندم های کشور برخوردار است و تمام متخصصین امر کشاورزی و آزمایشگاه ها این مساله را تائید می کنند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این مساله که نباید قیمت گندم گلستان با این سطح کیفیت با گندم سایر استان ها یکسان باشد، متذکر شد: مطالبه ما همیشه از دولت ها در دوره گذشته این مساله بوده است.

وی خواستار توجه دولت سیزدهم به قیمت گذاری گندم گلستان بر اساس کیفیت آن شد و گفت: محصولاتی نظیر چای، برنج و روغن در کیفیت های مختلف از قیمت های متفاوتی برخوردار هستند اما متاسفانه قیمت گندم در همه جای کشور یکسان است.

نوروزی با بیان اینکه خرید گندم گلستان بر اساس قیمت امر غیر ممکنی نیست، افزود: اگر دولت همت کند با تجهیز آزمایشگاهی برای ارزیابی کیفیت گندم در گلستان، می توان خرید این محصول نیز براساس کیفیت انجام شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر دولت شرایط تجهیز این آزمایشگاه ها را ندارد به رغم پیگیری های مجمع نمایندگان تاکنون دولت به دلیل مشکلات مالی تجهیز استان ها به آزمایشگاه را قبول نکردند.

نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به خروج گندم خام از گلستان، اظهار کرد: سال گذشته مجمع نمایندگان نسبت به خروج گندم خام از گلستان با توجه به ظرفیت مناسب کارخانجات و صنایع تبدیلی گندم در گلستان، اعتراض کردند.

وی در خاتمه افزود: اگر گندم در گلستان فرآوری و تبدیل شود به تثبیت اشتغال مولد و ماندگاری آن کمک بسیاری خواهد کرد و رونق اقتصادی برای تولید و کسب و کار فراهم می شود.

کد خبر: ۱۷۱٬۷۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha