۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱
شناسایی ۷۵ هزار تغییر کاربری غیرمجاز در یک سال گذشته
رئیس سازمان امور اراضی کشور عنوان کرد

شناسایی ۷۵ هزار تغییر کاربری غیرمجاز در یک سال گذشته

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: در طول یک سال گذشته ۷۴ هزار و ۷۳۸ مورد تغییر کاربری‌های غیر مجاز شناسایی شده است.

به گزارش بازار، صفدر نیازی، رییس سازمان امور اراضی کشور در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، اظهار داشت: از اول شهریور ماه ۱۴۰۰ تاکنون، ۷۴ هزار و ۷۳۸ مورد تغییر کاربری غیرمجاز شناسایی شده که این موارد در ۴۳۳۲ هکتار شناسایی شده است.

شناسایی ۷۵ هزار تغییر کاربری غیرمجاز در یک سال گذشتهنیازی افزود: متاسفانه در طول ۱۶ سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۰۰ مورد حکم اجرا نشده در زمینه تغییر غیرمجاز کاربری اراضی وجود دارد که به دلایل مختلف این احکام اجرا نشده است.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در ادامه با اعلام اینکه تاکنون ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار از اراضی ۱۸ میلیون هکتاری کشور رفع تداخل شده، گفت: این رقم حدود ۲۰ درصد از کل زمین‌ها است.

نیازی تصریح کرد: ۳۰ درصد همه این کارها در ۱۰ ماه گذشته انجام شده و علت عمده آن هم تشکیل قرارگاه رفع تداخلات است که در وزارتخانه تشکیل شده است و برنامه این است که ظرف ۴ سال تا پایان دولت اکثر زمین‌های کشاورزی کشور سنددار شود.

رییس سازمان اراضی کشور با اعلام اینکه از زمان ابلاغ حدنگار تا ۵ ماه اخیر برای ۵۲۱ هزار هکتار اسناد زمین صادر شده است، اضافه کرد: در مجموع تاکنون برای ۱۱۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی کشورسند صادر شده است.

نیازی با اشاره به موضوع حفظ اراضی کشاورزی تصریح کرد: در سال‌های گذشته گرایش به گریز از شهرهای شلوغ به سمت مناطق خوش آب و هوا و ییلاقی، تغییر کاربری‌ها را افزایش داده است و در این زمینه باید اقدامات پیشگیرانه و آگاهی سازی را جایگزین برخوردهای چکشی کرد.

کد خبر: ۱۷۱٬۷۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha