۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۱
الزامی بودن حضور مجری ذیصلاح در پروژه‌ های ساختمانی
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران اعلام کرد

الزامی بودن حضور مجری ذیصلاح در پروژه‌ های ساختمانی

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: برخی از ساختمان‌های در حال ساخت بدون حضور مجری ذیصلاح ساخته می‌شوند که شهرداری‌ها باید بر حضور مجری ذی صلاح در پروژه‌ها تاکید داشته باشد.

به گزارش بازار، رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: در قانون نظام مهندسی، حضور مجری ذی صلاح در پروژه‌های ساخت و ساز الزامیست و باید شهرداری‌ها که مرجع صدور پروانه هستند به قانون تمکین کنند.

رامین کرمی گفت: با توجه به اینکه باید از سرمایه‌های ملی صیانت کنیم، ساخت مسکن بدون حضور مجری ذی صلاح، باعث کاهش کیفیت ساخت و ساز می‌شود.

وی افزود:مجری ذی صلاح افراد حقیقی و حقوقی با تجربه و متخصص در امر ساخت و ساز هستند که صلاحیت ساخت و ساز مسکن را دارند. در کشور شاهد هستیم افرادی که در این حوزه تخصص ندارند اقدام به ساخت مسکن می‌کنند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران اضافه کرد: برخی از ساختمان‌های در حال ساخت بدون حضور مجری ذی صلاح ساخته می‌شوند که شهرداری‌ها باید بر حضور مجری ذی صلاح در پروژه‌ها تاکید داشته باشد، زیرا افزایش کیفیت در این امر باعث ایمنی و حذف جان ساکنان ساختمان‌ها می‌شود.

کرمی در رابطه با طرح نهضت ملی مسکن گفت: طرح نهضت ملی مسکن، جهش خوبی در زمینه ساخت مسکن دارد، اما باید زیر ساخت‌های مناسب در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: باید در این زمینه جذب سرمایه از بخش خصوصی داشته باشیم تا کار ساخت سریعتر پیش برود.

کرمی ادامه داد: قوانین شهرسازی در کشور ما بها داده نشده است ما نمی‌توانیم طرح‌های را مصوب کنیم که شهرسازی در ان رعایت نشده است، زیرا شهرک‌های که شهر سازی خوبی دارند از نظر بحث ترافیکی مشکلی با رفت و آمد نخواهند داشت.

کد خبر: ۱۷۱٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha