۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۹
احتمال افزایش نرخ جفت ارز یورو/دلار پس از اصلاح قیمت فعلی| تعیین حمایت و مقاومت پیش رو
تحلیل بازار فارکس؛

احتمال افزایش نرخ جفت ارز یورو/دلار پس از اصلاح قیمت فعلی| تعیین حمایت و مقاومت پیش رو

نرخ جفت ارز یورو/دلار این دوشنبه ۰.۵ درصد افزایش یافته و به نظر می رسد گاوها قصد دارند پس از توقف کوتاه فروش، بهبودی نرخ را به پیش ببرند.

به گزارش بازار، نرخ جفت ارز یورو/دلار این دوشنبه ۰.۵ درصد افزایش یافته و به نظر می رسد گاوها قصد دارند پس از توقف کوتاه فروش، بهبودی نرخ را به پیش ببرند. این جفت ارز تمام سودهای اولیه خود را در روز جمعه از دست داده و به دنبال لحن جنگ طلبانه در سخنرانی رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم جکسون هول، ۰.۰۹ درصد کاهش را تجربه کرد.

جفت EUR/USD در روز دوشنبه شاهد کشش صعودی است که بیشتر به معنای تنفس و استراحت گاوهای دلار است تا قدرت ذاتی یورو! در واقع، این وضعیت می‌تواند فرصت‌های بالقوه برای رالی فروش را ایجاد کند. چندین هولدینگ بزرگ سرمایه‌گذاری جهان، نرخ یورو/دلار را بسیار پایین‌تر از نرخ برابری ۱:۱ تا پایان سال پیش‌بینی کرده‌اند.

محرک های اساسی اضافی برای EUR/USD برای اولین بار در روز سه شنبه مشخص خواهند شد؛ یعنی روزی که قرار است داده های اولیه شاخص قیمت مصرف کننده آلمان از سوی دولت این کشور منتشر شود.

نظر اکثر اقتصاددانان این است که شاخص CPI ماهانه از ۰.۹ درصد در جولای به ۰.۲ درصد در ماه اوت کاهش یافته است. با اینحال، باید در نظر داشت که خبرهای اخیر حاکی از تصمیم احتمالی سیاست گذاران بانک مرکزی اروپا برای افزایش نرخ بهره بانکی در ماه سپتامبر است که می تواند کمک شایانی به ارزش یورو در بازار فارکس نماید.

پیش بینی نرخ EUR/USD

احتمال افزایش نرخ جفت ارز یورو/دلار پس از اصلاح قیمت فعلی| تعیین حمایت و مقاومت پیش رو

کاهش قیمت در هفته گذشته درست تا سطح قیمت ۰.۹۸۷۷۴ پیشروی داشت. این حرکت الگوی گُوِه افزایشی را در نمودار روزانه تکمیل کرده و اکنون فرصت یک افزایش احتمالی اصلاحی را فراهم کرده است.

پولبک روزانه برای آزمایش سطح نرخ ۱.۰۰۰۴۸ تنظیم شده است. اگر گاوها بتوانند این مقاومت را از بین ببرند، ۱.۰۱۱۷۴ (سقف ۱۳ ژوئیه و کف ۳ آگوست) به هدف بعدی صعودی تبدیل می شود.

همچنین، یک مقاومت روانی در نقطه ۱.۰۲۰۰۰ وجود دارد که توسط اوج های قبلی ۱۸ جولای و ۱۸ آگوست شکل گرفته است. اگر این مقاومت نیز پشت سر گذاشته شود، اصلاح فیبوناچی ۷۸.۶% از نوسان اوج ۳۰ ژوئن تا نوسان پایین ۱۵ جولای به هدف صعودی جدید تبدیل خواهد شد.

از سوی دیگر، شکست در عبور از مقاومت ۱:۰۰، امکان رد قیمت و عقب نشینی بالقوه را به سمت نقطه گسترش فیبوناچی ۲۷% در ۰.۹۸۷۷۴ (کمترین سطح ۱۶ دسامبر ۲۰۰۲) را ایجاد خواهد کرد. در صورت وخامت بیشتر اوضاع، حمایت قیمت ۰.۹۷۳۰۰ هدف بعدی را تشکیل می دهد که محل پایین ترین سطح ۲۱ اکتبر ۲۰۰۲ است.

کد خبر: ۱۷۱٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha