۱۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۶
کام تلخ عسل اصفهان از بارندگی های اخیر|بیمه پاشنه آشیل زنبورداران می‌شود
مسئول بخش زنبور عسل جهاد کشاورزی اصفهان:

کام تلخ عسل اصفهان از بارندگی های اخیر|بیمه پاشنه آشیل زنبورداران می‌شود

اصفهان-صدارت؛مسئول بخش زنبورعسل جهاد کشاورزی اصفهان گفت: تا پیش از این زنبورداران اصفهان با خسارتهای ناشی از ریزگردها و خشکسالی روبرو بودند و اکنون دو هزار کلنی به خاطر بارشهای اخیر دچار آسیب شده است.

حامد صدارت در گفت و گو با بازار با اظهار تاسف از اینکه خسارات ناشی از بارش های اخیر اصفهان کام زنبورداران اصفهانی را تلخ کرده است، اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی اصفهان همواره سعی داشته تا حمایت های لازم را از زنبورداران داشته باشد اما حوادث طبیعی آسیب های زیادی را به زنبورداران زده است.

وی افزود: اصفهان به عنوان سومین استان کشور در زمینه تولید عسل نقش مهمی در تولید این محصول دارد و این در حالی است که اکنون در استان اصفهان یک میلیون کلنی زنبور عسل است که با تولید هفت هزار و ۵۰۰ تن عسل رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

مسئول بخش زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: این استان همچنین در زمینه تولید فراورده‌های عسل رتبه برتر را در کشور داراست.

وی ادامه داد: این در حالی است که مهمترین مشکل زنبورداران اکنون موضوع بیمه است، بسیاری از این قشر حتی بیمه تامین اجتماعی ندارند و در زمان‌هایی که آسیبی از لحاظ آفات و یا خشکسالی و بارندگی به آنها وارد می شود دچار خسارت های زیادی می شوند.

صدارت بیان کرد: در پی بارش‌های اخیر و جاری‌شدن سیلاب در استان، نیز دو هزار کلنی زنبور عسل، دچار آسیب شد، بدون اینکه زنبورداران بیمه داشته باشند.

مسئول بخش زنبور عسل سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: ما به زنبورداران توصیه کرده ایم که بیمه را جدی بگیرند تا در این مواقع بتوانند خساراتشان را جبران کنند.

کد خبر: ۱۷۱٬۶۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha