۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۹
۸۰۰ شالیکوبی مازندران به صورت فصلی فعال هستند
در گفتگو با بازار؛

۸۰۰ شالیکوبی مازندران به صورت فصلی فعال هستند

ساری- خیریان پور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با اشاره به فعالیت ۸۰۰ شالیکوبی در استان گفت: این واحدها به صورت فصلی فعال و مابقی فصول تعطیل هستند.

حسن خیریان پور در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به پرداخت تسهیلات به نهاده‌های دامی اظهار کرد: خوشبختانه استان مازندران با درایت و کارآمدی با پرداخت ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه نهاده‌های دامی، طیور و شیلات توانسته عملکرد خوبی را برای خود به ثبت برساند به طوری که در همین راستا در رتبه سوم کشور قرار گرفت.

وی در ادامه به تولید برنج به عنوان یکی از مهمترین تولیدات استان اشاره و بیان کرد: سالانه بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ تن شلتوک در سطح اراضی زیرکشت برنج تولید می‌شود که خوشبختانه سال جاری با تاکید بر مکانیزاسیون و زهکشی اراضی برنج این مقدار به یک میلیارد و ۴۰۰ هزار تن شلتوک خواهد رسید.

خیریانپور اضافه کرد: اگر بحث زهکشی اراضی برنج مورد توجه و اقبال کشاورزان قرار گیرد قطعاً سطح تولید محصول برنج استان دو برابر خواهد شد.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری مازندران از فعالیت ۸۰۰ واحد شالیکوبی در سطح استان خبر داد و همچنین متذکر شد: این تعداد واحدهای شالیکوبی عمدتاً به صورت فصلی فعال بوده و در مابقی فصول سال تعطیل هستند از این جهت برای به کارگیری در سایر فصل‌ها به دنبال واردات برنج قهوه‌ای در استان هستیم تا با تصویب این طرح این واحدها مجدداً فعال شوند.

کد خبر: ۱۷۱٬۶۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha