۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۶
برگزاری نخستین مسابقات آزاد مهارتی ویژه مددجویان زندانی همزمان در سراسر کشور
رئیس سازمان آموزش فنی‌ و حرفه‌ای عنوان کرد

برگزاری نخستین مسابقات آزاد مهارتی ویژه مددجویان زندانی همزمان در سراسر کشور

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، از برگزاری مسابقات آزاد مهارتی ویژه مددجویان زندانی در سراسر کشور به مناسبت هفته دولت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، «غلامحسین حسینی نیا»، مهارت های فنی و حرفه ای را زمینه ساز ورود مددجویان آزاد شده به دنیای کسب و کار و فراهم شدن زمینه ی امرار معاش که مهمترین دغدغه آنان می باشد، عنوان نمود.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را تأثیر روحی، روانی و تربیتی در زندانیان در دوران محکومیت به حبس، توانمندسازی زندانیان جهت اشتغال مفید و توانمندسازی جهت تأمین معاش و بازگردانی از ارتکاب جرم و عدم بازگشت به محیط زندان بیان داشت.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای از برگزاری همزمان این دوره از مسابقات در ۲۱ استان کشور خبر داد و تصریح کرد: مددجویان خانم و آقا در نخستین دوره مسابقات آزاد مهارتی در رشته های برق کار ساختمان، فناوری اتومبیل، تراش سنگ های قیمتی، جوشکاری، صنایع چوب، خیاطی، صنایع چرم دوزی، آرایش و پیرایش مردانه، تعمیر پکیج، قالی بافی و ... با هم به رقابت می پردازند.

وی خاطرنشان ساخت: در سال جاری تا کنون تعداد ۳۲ هزار و ۶۰۹ مددجوی زندانی در هزار و ۳۴۵ دوره آموزشی موفق به کسب آموزش های مهارتی شده اند که فراوانی بیشتر دوره های آموزشی در رشته های سرویس و نگهداری خودرو، بکارگیری HSE در صنایع، برقکار ساختمان، قالی باف تابلوئی، تعمیر موتور خودرو بنزینی، سیم کشی مدارهای الکتریکی ساختمان به صورت توکار، بنای سفت کار، سرویس و نگهداری کولوهای آبی و گازی و ... بوده است.

حسینی نیا عدم بازگشت مددجویان آزاد شده به زندان ها را درگرو ایجاد اشتغال مناسب دانست و اذعان داشت: فراگیری آموزش های فنی و حرفه ای بهترین روش برای تغییر رفتارهای غلط مددجویان است و مددجویان پس از آزادی با داشتن گواهینامه مهارت می توانند از تسهیلات اداره کل زندان ها و بانک های عامل در راستای اشتغال خود اقدام کنند.

وی با تأکید بر لزوم فراهم آوردن بستر مناسب جهت بهبود سلامت جسم و روان مددجویان، افزود: این امر مهم و خطیر همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ ها و نهادها در جهت پیشگیری از وقوع جرم و عدم بازگشت مددجویان به زندان و ارائه راهکارهای کاربردی را می‌طلبد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی فرصت های آموزشی فنی و مهارتی را نه تنها برای زندانیان بلکه برای جامعه نیز سودمند دانست و افزود: رفتار ناشایست مددجویان نیز به طور موثری به وسیله برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای کاهش می یابد زیرا این آموزش ها با تاکید بر مسئولیت فردی، احترام و شکیبایی نسبت به دیگران همراه می باشد.

کد خبر: ۱۷۱٬۴۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha