۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
ریزش قیمت در بازار طلا ادامه خواهد داشت| فعلا برای خرید عجله نکنید
تحلیل بازار طلا؛

ریزش قیمت در بازار طلا ادامه خواهد داشت| فعلا برای خرید عجله نکنید

قیمت طلا پس از ثبت پایین ترین قیمت ماهانه خود یعنی ۱۷۲۳.۴۴ دلار در جلسه معاملاتی توکیو، حرکت بازگشتی و البته کم اطمینان را نشان می دهد که می تواند منجر به ادامه ریزش ها طی روزهای آتی شود.

به گزارش بازار، قیمت طلا پس از ثبت پایین ترین قیمت ماهانه خود یعنی ۱۷۲۳.۴۴ دلار در جلسه معاملاتی توکیو، حرکت بازگشتی و البته کم اطمینان را نشان می دهد. انتظار می رود که این فلز گرانبها برای مدت طولانی در مسیر سوددهی منفی باقی بماند که دلیل آن، اعلام سیاست های کلی فدرال رزرو در جریان برگزاری سمپوزیوم جکسون هول در هفته گذشته است.

در حالی که فعالیت های اقتصادی ایالات متحده به دلیل کاهش نقدینگی در اقتصاد، کاهش معنی داری را نشان می دهد، فشارهای تورمی حاکی از عزم جدی فدرال رزرو برای کاهش سرعت افزایش نرخ بهره در ماه اوت است.

با توجه به موضعیت نامطلوب صنایع و کارخانه های تولید در آمریکا، فعالان بازار انتظار داشتند که فدرال رزرو سرعت افزایش نرخ‌های بهره را برای تحریک فعالیت‌های اقتصادی کاهش دهد. با این حال، فدرال رزرو تصمیم گرفت ثبات قیمت را به عنوان اولویت اصلی خود قرار دهد.

طی روزهای آینده، انتشار داده های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP)، رویدادی بسیار مهم خواهد بود.

تحلیل تکنیکال قیمت طلا

ریزش قیمت در بالا طلا ادامه خواهد داشت| فعلا برای خرید عجله نکنید


در مقیاس ساعتی، قیمت طلا به زیر ۶۱.۸% فیبوناچی اصلاحی (از پایین ترین سطح ۲۱ جولای در ۱۶۸۰.۹۱ دلار تا ۱۰ آگوست در ۱۸۰۷.۹۳ دلار) در ۱۷۲۹.۳۵ دلار سقوط کرده است.

کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ و ۵۰ دوره ای (EMA) به ۱۷۳۸.۰۸ دلار و ۱۷۴۵.۸۴ دلار حمایت های بعدی پیش روی ما خواهند بود. همچنین، شاخص قدرت نسبی (RSI) (۱۴) به محدوده نزولی ۲۰.۰۰-۴۰.۰۰ تغییر کرده است که نشان دهنده ضعف بیشتر قیمت در آینده است.

کد خبر: ۱۷۱٬۴۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha