۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۸
جهش ۴۷۹ درصدی کاپوتاژ غیرنفتی در بنادر شرق هرمزگان رقم خورد
مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان:

جهش ۴۷۹ درصدی کاپوتاژ غیرنفتی در بنادر شرق هرمزگان رقم خورد

بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان گفت: میزان کاپوتاژ کالای غیرنفتی به جزایر تابعه در پنج ماهه نخست امسال۱۲۲ هزارو ۳۲۳ تُن است که نسبت به مدت مشابه۴۷۹ درصدافزایش داشت.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۵۸ هزار و ۵۶۰ تُن کالا در بنادر شرق هرمزگان تخلیه و بارگیری شده که این میزان در بخش غیر نفتی به میزان ۷۹۰ هزار و ۴۶۳ تن، نفتی ۲۶۸ هزار و ۹۷ تن به ثبت آمارهای عملیاتی رسیده است.

وی در ادامه از افزایش ۲۳ درصدی صادرات نفتی خبر داد و گفت: طی این مدت ۴۱ هزار و ۸۵۹ تن کالای نفتی در این بنادر صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش به ثبت رسیده است.

به گفته مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، عمده کالاهای نفتی و غیرنفتی صادراتی را شامل مشتقات نفتی، محصولات کشاورزی، ماشین آلات راه و ساختمان و کالای فله عنوان کرد که به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

بندر شهید باهنر سومین بندر صادراتی کشور است که در امور صادرات کالای غیرنفتی، نفتی، حمل و نقل کالا و حمل و نقل مسافربری داخلی و بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارد.

کد خبر: ۱۷۱٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha