۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
افزایش چهار برابری نیاز نقدینگی واحدهای طیور|وعده ها به صورت کامل عملیاتی نشد
رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند:

افزایش چهار برابری نیاز نقدینگی واحدهای طیور|وعده ها به صورت کامل عملیاتی نشد

بیرجند- رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند با اشاره به اینکه نیاز واحدهای صنعت طیور با حذف ارز ترجیحی چهار برابر افزایش یافته، گفت: وعده تأمین نقدینگی واحدهای صنعت طیور به صورت کامل انجام نشد.

سید حسین خیریه در گفت و گو با خبرنگار بازار درباره وضعیت بازار دان و نهاده بعد اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها بیان‌کرد: شواهد نشان می‌دهد که وضعیت صنعت طیور و مرغداری ها چندان مطلوب نیست.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند اظهار کرد: در هنگام اصلاح شیوه پرداخت یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی از دان و نهاده گفته شد نقدینگی مورد نیاز فعالان عرصه صنعت صیور و مرغداران تأمین خواهد شد.

خیریه با اشاره به اینکه این قول به صورت تمام و کمال اجرایی نشده است، ادامه داد: نمی گوییم هیچ نقدینگی به فعالان صنعت طیور پرداخت نشده ولی به اندازه کافی نبوده است.

وی گفت: یک واحد مرغداری هر چه قدر که در گذشته به نقدینگی نیاز داشته است اکنون و با حذف ارز ترجیحی به سه- چهار برابر آن مقدار به نقدینگی نیاز دارد.

رئیس کمیسیون اتاق بازرگان بیرجند بیان‌کرد: با توجه به اینکه میزان جوجه ریزی در ماه‌های اخیر کاهش یافته در آینده قیمت مرغ نیز بالاتر رفته و ثابت نخواهد ماند.

خیریه با تأکید بر اینکه میزان جوجه‌ریزی در ماه‌های آینده نیز به میزان همکاری دولت با فعالان در این بخش برای تأمین نقدینگی مورد نیاز بستگی دارد، گفت: دان و نهاده در بازار موجود است ولی در زمینه قیمت مشکلاتی را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه بی شک رفع مشکلات پیش رو در گرو همکاری بخش خصوصی و دولتی است، افزود: هر چقدر تعاملات بیشتر باشد گره های در مسیر بازتر می‌شود.

رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی بیرجند پیرامون فراهم شدن امکان صادرات تخم مرغ نطفه دار و تخم مرغ خوراکی و تأثیر آن بر رونق اقتصادی واحدهای طیور خراسان جنوبی بیان کرد: در حال حاضر شرایط صادرات تخم مرغ مازاد وجود دارد که یک امکان صادراتی بسیار خوب برای ما فراهم کرده است.

وی یادآور شد: تمایل طرف افغانستانی برای خرید تخم مرغ از ما نیز بستگی به قیمت دارد و در صورت متعادل بودن قیمت آنان نیز راغب هستند.

کد خبر: ۱۷۱٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha