۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۸
توضیحات استاندار اصفهان در ارتباط با احیای زاینده رود و تامین آب شرب اصفهان
فیلم استان‌ها؛

توضیحات استاندار اصفهان در ارتباط با احیای زاینده رود و تامین آب شرب اصفهان

اصفهان - مرتضوی، استاندار اصفهان، توضیحاتی در ارتباط با احیای زاینده رود، تامین آب شرب اصفهان و جلوگیری از بارگذاری جدید بر حوضه زاینده‌ رود ارائه کرد.

هادی نجف زاده؛ بازار: سیدرضا مرتضوی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه انتقال آب از منابع جنوب داخل استان اصفهان، می تواند کمک قابل توجهی برای احیای زاینده رود داشته باشد و خط انتقال آب از دریا نیز یکی از پروژه های مبنایی استان اصفهان است که در این ارتباط در سالهای گذشته هیچ اتفاقی نیافتاده است و اکنون با تعویض پیمانکار فعال شده است.

وی افزود: وزارت نیرو متعهد به تکمیل همه پروژه های انتقال آب استان در محضر رئیس جمهور شد و هرگونه بارگذاری جدید در حوضه زاینده رود غیر قانونی ودست اندازی به حقوق مردم استان اصفهان است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه از ابتدا با اجرای پروژه بن - بروجن مخالف بودیم، اظهار کرد: این طرح یک بارگذاری جدید بر حوضه زاینده رود و بر خلاف مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب است.

وی افزود: در زمان اجرای پروژه از سال‌های قبل مقدمات شروع شده و به حوزه اجرایی استان اصفهان رسید که اجازه ادامه پروژه برای رسیدن به آبگیر در استان اصفهان را ندادیم، با رایزنی‌های مسئولان این استان در سطح ملی، طرح از انشعابات داخلی استان مجاور و در حد یکی دو انشعاب محدود در حوزه جغرافیایی مرزی خود به زاینده رود متصل شده است که باز هم خلاف قوانین بالادستی است و پیگیری های متعددی در این ارتباط انجام شده است.

استاندار اصفهان تاکید کرد: مشکلات اخیر آبی استان مجاور ناشی از عدم ساخت تصفیه خانه مناسب در درون استان مجاور است و باید از ذخیره ها و ظرفیتهای داخل استانی تامین آبی مناسب انجام شود و این امر ربطی به حوضه زاینده رود نداشته و ندارد.

کد خبر: ۱۷۱٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha