۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۰
مهیا بودن زیرساخت‌های بورس کالا برای عرضه هرگونه خودرو

مهیا بودن زیرساخت‌های بورس کالا برای عرضه هرگونه خودرو

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس گفت: تمام بسترهای مقرراتی و زیر ساخت‌های لازم برای هرگونه عرضه خودرو در بورس کالا وجود دارد.

به گزارش بازار، علیرضا صادقی، با اشاره به معاملات موفق محصول‌های گروه بهمن در بورس کالا، افزود: خودروهایی که مورد پذیرش در بورس کالا قرار می‌گیرند درصد تعهد عرضه‌ای دارند که به صورت سالانه این تعهد عرضه را اعلام می‌کنند و یک تناوب عرضه است که حسب مورد هفتگی، دو هفته‌ای و ماهانه به تصویب هیات پذیرش می‌رسد و عرضه کننده ملزم است براین اساس اقدام به عرضه خودرو در بورس کند.

به گفته صادقی، معمولا بالای ۵۰ درصد تعهد عرضه از عرضه کنندگان دریافت می‌شود که البته در خصوص تعهد عرضه تا ۱۰۰ درصد هم مشکلی وجود ندارد و تمام بسترهای مقرراتی و زیر ساخت‌های لازم برای هرگونه عرضه‌ای در بورس وجود دارد.

رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس گفت: بر اساس اطلاعیه‌ای که توسط بورس کالا منتشر می‌شود عرضه کننده خودرو شرائط و تاریخ عرضه هر کدام از مواردی که برای خریداران مهم است را در اطلاعیه عرضه اعلام می‌کند و بر اساس آن خریداران با حسب شرائط آگاهی از شرائط اطلاعیه عرضه تصمیم به معامله می‌گیرند.

صادقی تاکید کرد: با انجام معامله و کشف قیمت، خریدار بایستی طبق مهلت مقرر که در مقررات بورس کالا آمده است اقدام به تسویه مبلغ خودرو خریداری شده کند وفروشنده هم باید تعهدات خودش را ایفا کند.

وی در ادامه به مزیت بورس کالا اشاره کرد و گفت: مزیت انجام معامله در بورس کالا نسبت به معامله خارج از بورس این است که مطابق دستورالعمل تسویه پایاپای، عرضه کننده و یا فروشنده متعهد است که در تاریخ تحویل اعلامی خودرو را تحویل خریدار دهد و چنانچه تاخیر یا عدم تحویل صورت گیرد خسارت بر اساس مقررات اخذ و به خریداران پرداخت می‌شود.

صادقی همچنین به پذیرش خودروهای شاهین از شرکت گروه خودروسازی سایپا و هایما از شرکت ایران خودرو توسط هیات پذیرش اشاره کرد و گفت: بورس کالا این آمادگی را دارد که هر وقت درخواست پذیرش از سوی این شرکت‌ها روی سایر مدل‌های خودرو سازی مطرح شود در هیات پذیرش طرح و تصمیم گیری می‌شود و مشکلی برای عرضه وجود ندارد.

کد خبر: ۱۷۱٬۳۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha