۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
جهاد کشاورزی کشت محصولات کم‌آب‌بر را در دستور قرار دهد
استاندار همدان:

جهاد کشاورزی کشت محصولات کم‌آب‌بر را در دستور قرار دهد

همدان - استاندار همدان گفت: جهاد کشاورزی استان همدان باید سال آینده برنامه کشت محصولات کم‌آب‌بر را به طور جدی در دستور قرار دهد

به گزارش بازار، علیرضا قاسمی‌فرزاد در آئین کلنگ‌زنی فاز اول شهرک گلخانه‌ای ملایر با بیان اینکه متأسفانه در اکثر نقاط استان به ویژه در مرکز استان درگیر کم‌آبی، به‌ویژه آب شرب هستیم؛ گفت: استان همدان در منطقه‌ای قرار دارد که خشکسالی آن را فرا گرفته و میزان بارندگی و نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته، به طور متوسط ۴۴ درصد کاهش یافته است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در تلاش است در حوزه آب و خاک، بهره‌وری افزایش و مصرف آب را به حداقل ممکن برساند، اظهار کرد: در مباحث صنعتی و معدنی نیز به دنبال افرایش میزان بهره‌وری، کیفیت و، کاهش هزینه‌های تولید هستیم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد از آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود بنابراین باید این میزان مدیریت و به حداقل ممکن برسد، تأکید کرد: تغییر الگوی کشت، یکی از مهم‌ترین راه‌ها و اقدامات در راستای کاهش مصرف بی‌رویه آب است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه جهاد کشاورزی استان باید برنامه استفاده از محصولات کم‌آب‌بر در سال آینده، در دستور کار جدی قرار دهد گفت: رئیس جمهور در سفر به استان، در مبحث کشاورزی، بر استفاده بهینه از آب و خاک، تاکید کرده که باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۶۰ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هفته دولت امسال در ملایر اجرایی می شود، از کلنگ‌زنی شهرک گلخانه‌ای با ۴۰۰ میلیارد تومان در ۵۲ هکتار خبر داد و گفت: ۱۰ هکتار از فاز اول آن زیر کشت گلخانه‌ای رفته و برای ۴۵۰ نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

کد خبر: ۱۷۱٬۳۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha