۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
عمر فرش دستباف ایرانی چقدر است؟
رئیس مرکز ملی فرش ایران پاسخ داد

عمر فرش دستباف ایرانی چقدر است؟

رافع، رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: فرش دستباف ایرانی از لحاظ استحکام و زیبایی به عنوان کالایی سرمایه‌ای پس از ۱۰۰ سال ارزشمندتر و زیباتر می‌شود.

به گزارش بازار، فرحناز رافع با بیان این مطلب افزود: فرش دستباف ایرانی عمری صد ساله دارد و به عنوان کالایی سرمایه‌ای، ارزش آن با گذر زمان بسیار بالاتر می‌رود.
وی فرش دستباف ایرانی را در جهان بی رقیب دانست و گفت: به عنوان نمونه فرش‌های بافته شده در هند و مصر در حد فرش ماشینی و موکت ما هم نیست و به نوعی کفپوش معمولی است و ارزش آن‌ها آنقدر پایین است که قدمت و نگهداری شان شاید به ۵ تا ۷ سال هم نرسد، در نتیجه اصلا نمی‌توانند رقیبی برای ما باشند.

به گفته رئیس مرکز ملی فرش؛ فرش دستباف ایران هنر صنعتی است که هیچ کس توانایی رقابت با آن را ندارد و امیدواریم بتوانیم این جایگاه را حفظ کنیم.

رافع با اشاره به راه اندازی خانه‌های خلاق فرش برای این هنر صنعت افزود: با همکاری معاونت علمی نهاد ریاست جمهوری و شرکت‌های دانش بنیان و شتاب دهنده‌ها خانه‌های خلاق فرش را راه‌اندازی می‌کنیم و تسهیلات ویژه‌ای در قالب حمایت‌های مادی و معنوی برای آن‌ها در نظر گرفته ایم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: حمایت‌های مادی شامل تسهیلاتی است که با مشارکت معاونت علمی ریاست جمهوری و صندوق شکوفایی امید انجام می‌شود و حمایت‌های معنوی ما این است که طرح‌های توجیهی نو را با مشاوران مستقر در معاونت اقتصادی، معاونت پژوهش و اداره کل صنایع خلاق وزارت صنعت معدن و تجارت تکمیل و برای اجرا مشاوره و حمایت می‌کنیم.

وی تاکید کرد: در حقیقت ایده‌های نو و خلاق را جمع آوری می‌کنیم و ایده‌های مشترک را با یکدیگر مشارکت می‌دهیم تا استارتاپ‌ها یا شرکت‌های تجاری یک نشان تجاری را ثبت کنند و ایده خلاق به مسیر تجارت برود.

کد خبر: ۱۷۱٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha