۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۱
ضرورت نظارت بیشتر سازمان صمت و تعزیرات بر عرضه آب و نان در همدان
دادستان همدان تاکیدکرد:

ضرورت نظارت بیشتر سازمان صمت و تعزیرات بر عرضه آب و نان در همدان

همدان - دادستان همدان بر ضرورت نظارت بیشتر سازمان صمت و تعزیرات حکومتی بر عرضه آب و نان در همدان تاکید کرد.

به گزارش بازار، حسن خانجانی موقر در کارگروه نظارت بر فرآیند عرضه مایحتاج عمومی و کالاهای اساسی، گفت: هرچند که بطری آب جزء کالاهای اساسی نیست اما با توجه به تنش آبی موجود در همدان و عدم نظارت کامل برای عرضه آب معدنی در بازار، شاهد سوءاستفاده های افراد سودجو هستیم که می خواهند بازار سیاه آب راه بیاندازند تا جایی که مشاهده شده برخی وانت بارها در سطح شهر با قیمتی گرانتر آب معدنی را می فروشند.

وی با تأکید بر اینکه باید سازمان صمت در حوزه اصل بودن، سلامت و قیمت گذاری بطری های آب معدنی شفاف تر عمل کند، اظهار کرد: در حال حاضر هلال احمر در برخی نقاط کم برخوردار آب معدنی توزیع می کند، با این وجود وظیفه سازمان صنعت، معدن و تجارت؛ نظارت کامل بر نحوه عرضه آب معدنی است و این امر را می تواند با قیمت گذاری واحد و افزایش نظارت انجام دهد.

دادستان همدان در ادامه به مسئله نصب کارتخوان در تعداد قابل توجهی از نانوایی ها اشاره کرد و افزود: هدف از این اقدام جلوگیری از قاچاق آرد بوده اما متأسفانه به طرق دیگر در سایه کمبود نظارت همچنان شاهد قاچاق آرد هستیم.

خانجانی موقر عنوان کرد: یکی دیگر از گلایه های مردم ساعات کاری خودسرانه تعدادی از نانوایی هاست که گویا هر زمان که دلشان بخواهند نان پخت می کنند و در اختیار مردم قرار می دهند؛ این مسئله نیز به دلیل عدم نظارت است و برای حل این موضوع بهتر است هر نانوایی با توجه به شرایط محله ساعت دقیق فعالیت خود را اعلام و طبق آن ساعات فعالیت کند و اگر خلاف واقع رفت بازرسان صمت و تعزیرات با او برخورد کنند.

وی با توجه به قطعی آب و مشکلات پیش روی نانوایی ها هم عنوان کرد: در حال حاضر برای تعدادی از نانوایی ها آب سالم با تانکر انتقال داده می شود، با این وجود نانوایی می توانند از آب چاه با نظارت بهداشت استفاده کنند تا مشکلی برای سلامت نان پیش نیاید.

کد خبر: ۱۷۱٬۱۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ناشناس IR ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      وقتی آب سالم بی بو وبی رنگ درلوله های آبرسانی شهرهمدان وجود نداره وهنگامیکه شیرآب داخل ساختمان روبازمیکنی آب گِل آلود جریان داره اونوقت برای فرآیندساخت خمیراون آب گِل آلوده باآرد مخلوط شده ونون هم متعاقبا بهداشتی نخواهدبودوبایدچاره ای اندیشیدآیا اندیشده ای صورت گرفته.....
    • ناشناس IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۷
      0 0
      با آب گِل آلود میشود خمیر بهداشتی وسالم تهیه کردپس این فرآیند ساخت خمیرازآردوآب ناسالم وغیربهداشتی وقتی مسئولین بهداشتی استان حساسیت دارندکه حتما آب جوشانیده شودآیا امکانش هست نانوایان این روش روانجام دهندپس بایدتدابیری اندیشیده شود...
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۸
      0 1
      هر آنکس که دندان نان دهد