۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۵
سهمیه آذربایجان شرقی درطرح اقدام ملی تولید مسکن ۴۰ هزار و ۲۳۱ واحد است
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی:

سهمیه آذربایجان شرقی درطرح اقدام ملی تولید مسکن ۴۰ هزار و ۲۳۱ واحد است

تبریز- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: سهمیه آذربایجان شرقی در طرح « اقدام ملی تولید مسکن» ۴۰ هزار و ۲۳۱ واحد است

به گزارش بازار، ابوالقاسم سلطانی در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت های این اداره کل بیشتر در ساخت زیربناهای حمل و نقل است، افزود: بیش از ۸۰ درصد از پروژه های عمرانی ملی و استانی در این استان توسط مجموعه‌ های حوزه راه و شهرسازی و حمل و نقل اجرا می شود.

وی با بیان اینکه حوزه راه و شهرسازی حجم بالایی از اعتبارهای عمرانی ملی و استانی را به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: بخش عمده ای از این اعتبارهای در حوزه های اجرای جاده، ریل، آزادراه، راه های اصلی و فرعی و روستایی در استان هزینه می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با اشاره به اجرای ۲ تونل بین تبریز و ارومیه به طول ۵ کیلومتر و صرف ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان فقط در یک بخش این آزادراه، گفت: اجرای آزادراه تبریز - ارومیه موجب کاهش ۱۲ کیلومتری مسیر این ۲ شهر می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: حجم تعهدات دولت در استان در حوزه اجرای زیرساخت های حمل و نقل، راه آهن، آزادراه و راه روستایی به نرخ امروز ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

سلطانی، با اشاره به طرح « اقدام ملی تولید مسکن» دولت برای خانه دار کردن اقشار کم درآمد جامعه، ادامه داد: در اجرای این طرح سهمیه استان ۴۰ هزار و ۲۳۱ واحد مسکونی است که از این تعداد ۱۷ هزار واحد از سوی متولی شهر جدید سهند در این شهر، ۱۰ هزار و ۶۹۹ واحد توسط سازمان ملی زمین و مسکن، ۴ هزار و ۸۹۹ واحد از سوی بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۷ هزار و ۶۹۲ واحد نیز توسط حوزه بازآفرینی شهری این اداره کل اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ۷ هزار و ۴۰۰ واحد به صورت خودمالک یا زمین از سوی راه و شهرسازی تامین شده، در مرحله آماده سازی و عقد قرارداد است، یادآوری کرد: بخشی از این واحدها در شهرک طلائیه، انتهای طالقانی، اندیشه، کرکج، انتهای یوسف‌آباد و اسدگلی تبریز و شهرهای مراغه، اهر و مرند احداث می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در مرحله اولیه اجرای این طرح ثبت نام ۴ هزار و ۵۰۹ واحد از ۲۶ آذر در این استان آغاز می شود و افراد واجد شرایط می توانند در این طرح ثبت نام کنند.

سلطانی، افزود: داشتن حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، متاهل بودن، نداشتن سابقه سکونت ملکی به نام خود و افراد تحت تکفل از فروردین سال ۸۴ تاکنون و عدم استفاده از هیچکدام از امکانات دولتی مانند زمین و یارانه مسکن از ابتدای انقلاب تاکنون از شرایط ثبت نام افراد در این طرح است.

وی با بیان اینکه دهک های یک، ۲ و ۳ مورد هدف در این طرح نبوده و فقط دهک های ۴ تا ۷ هدف طرح ملی اقدام ملی تولید مسکن است، اظهار داشت: میزان آورده متقاضی در این طرح ۳۰ درصد قیمت تمام شده ساخت واحد بوده و برای هر زوج خانه اولی ها ۱۲۰ میلیون تومان و برای سایر افراد ۱۰۰ میلیون تومان وام با کارمزد ۶ و ۸ درصدی پرداخت می شود که کارمزد ۶ درصدی برای محدوده طرح بازآفرینی شهری تعلق می گیرد.

کد خبر: ۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha